واکنش استارتاپ‌ها به زلزله کرمانشاه

کدخبر: ۱۹۰۵۹۷
سیل کمک‌های مردمی از دیروز در حال سرازیر شدن به سمت غرب کشور است و به قولی در حال حاضر همه ایران کرمانشاه است.

به گزارش دنیای اقتصاد خبر کوتاه بود و دردناک، کرمانشاه لرزید. لرزشی که آن قدر گسترده بود که در چند استان دیگر و حتی تهران هم حس شد. خبرهای مخابره شده از آن جا نشان می‌داد اوضاع بحرانی است. علاوه بر دولت و سازمان‌های مردم نهاد خود مردم هم دست به کار شدند. مردمی که در بازه‌های مختلف تاریخی نشان داده‌اند هر مشکلی که داشته باشند کمک به یکدیگر در مواقع بحرانی را فراموش نمی‌کنند.

سیل کمک‌های مردمی به سمت مناطق زلزله زده

سیل کمک‌های مردمی از دیروز در حال سرازیر شدن به سمت غرب کشور است و به قولی در حال حاضر همه ایران کرمانشاه است. برای اینکه بیشتر عمق فاجعه را درک کنید لازم است بدانید در حال حاضر تعداد افراد مانده در زیر آوار پنجاه برابر تعداد افرادی است که در حادثه پلاسکو زیر آوار مانده بودند.

رسیدن اقلام امدادی به بازمانده‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات در هنگام بروز حوادث این چنینی است. امروز خبردار شدیم که گویا محموله‌ی بزرگی از این اقلام که از راه زمینی در حال انتقال به غرب کشور بود، در میانه‌ راه مورد هجوم عده‌ای سودجو قرار گرفته است. به نظر می‌رسد با این شرایط راه هوایی راه ایمن‌تری برای انتقال اموال و کمک‌ها است. در همین راستا چند شرکت هواپیمایی از جمله هواپیمایی آسمان پروازهای خود به مقصد کرمانشاه را افزایش داده‌اند.

تلاش استارتاپ های ایرانی برای کمک به زلزله زدگان

استارتاپ‌های ایرانی هم تلاش‌هایی در زمینه کمک رسانی انجام داده‌اند. استارتاپ‌هایی که همگی از دل خود مردم و برای رفع نیازهای آن‌ها تاسیس شده‌اند و انتظار می‌رود در این شرایط هم کنار مردم باشند.

هیپوتریپ با دادن یک کد اعتبار رایگان اعلام کرد با وارد کردن این کد تمامی پرواز های به مقصد کرمانشاه یا از مبدا کرمانشاه رایگان خواهند بود. نتیجه این حرکت حجم بالای تقاضاها و به اتمام رسیدن تمامی ظرفیت در همان ساعات اولیه بود. طبق رایزنی های انجام شده توسط این شرکت، قرار است باز هم این طرح برقرار شود و مانند روز گذشته به اندازه یک هواپیمای کامل، ظرفیت در نظر گرفته شده است. این ظرفیت جهت استفاده کسانی‌ است که باید در کرمانشاه حضور داشته باشند و به هر دلیلی توانایی تهیه بلیط هواپیما را ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید