گاز رسانی به منازل در مناطق زلزله ‎زده سرعت گرفت

کدخبر: ۱۹۰۸۳۵
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به گازرسانی به برخی اماکن عمومی در شهرهای قصر شیرین، ثلاث باباجانی، جوانرود و سرپل ذهاب، از تسریع روند گازرسانی به منازل خبر داد و اعلام کرد که تا روز جمعه، 26 آبان، گاز 500 خانه در سرپل ذهاب و 800 خانه در منطقه ثلاث باباجانی وصل شده است.
گاز رسانی به منازل در مناطق زلزله ‎زده سرعت گرفت

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، «سعید مومنی» درباره ادامه روند فعالیت‎های شرکت ملی گاز در مناطق زلزله زده افزود: منطقه سرپل ذهاب از آسیب‎ دیده‎ ترین مناطق کرمانشاه بود که در روزهای گذشته روند گازرسانی به آن بی وقفه ادامه داشته است.

وی درباره وصل مجدد گاز روستاها توضیح داد: عملیات نشت یابی در مناطق روستایی به پایان رسیده و تعمیرات لازم بر روی علمک های آسیب دیده انجام شده است، بر این اساس هرکدام از منازل که قابلیت وصل مجدد گاز را داشته‌اند، گازرسانی تا پشت علمک آنها صورت گرفته است و به مردم نیز اعلام شده تا برای وصل گاز منازل خود به گازبان‎ها مراجعه کنند.

مومنی با بیان اینکه اداره های دولتی، بیمارستان ها، نانوایی ها و مراکز بهداشتی در شهرهای قصر شیرین، ثلاث باباجانی و جوانرود گازرسانی شده ‌اند، اظهار کرد: گازرسانی به این مراکز در سرپل ذهاب نیز با تلاش همکاران شرکت گاز استانی ادامه داشته که تاکنون گاز 23 نانوایی به همراه ساختمان‎های اداری و دولتی دارای علمک سالم وصل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت گاز رسانی ایمن با هدف جلوگیری از وقوع حوادث ثانویه، ادامه داد: بر این اساس تیم های جدیدی از استان های قزوین، البرز، کردستان، زنجان، گلستان و ایلام به عنوان گروه دوم، جایگزین استان های معین اصفهان، اراک و ایلام شده‌‌اند تا گازرسانی به منازل و مراکز عمومی همچنان با سرعت، دقت و امنیت بالا ادامه یابد.

مومنی پیشتر اعلام کرده بود: با وجود آنکه زلزله در استان کرمانشاه از شدت بالایی برخوردار بود، اما شبکه گازرسانی هیچ آسیبی ندید و این امر نشان دهنده کیفیت و امنیت بالای خطوط است.

به گزارش ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب گذشته در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید