کسب و کار دیجیتال با رونمایی از سامانه حامی بانو رونق گرفت

کدخبر: ۱۹۰۸۳۸
یر کل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به اهمیت فضای مجازی و رسانه های دیجیتال گفت: کسب و کار و اشتغالزایی بانوان در فضای دیجیتال اخیرا با رونمایی از سامانه ' حامی بانو' این استانداری، رونق گرفت.
کسب و کار دیجیتال با رونمایی از سامانه حامی بانو رونق گرفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ثریا شارقی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با حضور در غرفه ایرنا مستقر در این نمایشگاه از نزدیک با روند تولید ، انتشار و ارسال اخبار و تصاویر توسط ایرنا آشنا شد.

سایت حامی بانو، نخستین سایت جامع اطلاعات و فروشگاه زنان کارآفرین و صاحب کسب ، با هدف حمایت و معرفی بانوان فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی با حمایت و همکاری استانداری تهران راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران نقش رسانه ها را در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به افکار عمومی در همه برهه ها بخصوص بحران های طبیعی و غیر طبیعی مانند زلزله اخیر کرمانشاه بی بدیل است.

شارقی ضمن ستودن تلاش ها و زحمات اصحاب رسانه گفت: اهالی رسانه همواره به رسالت خطیر خود به خوبی واقف بوده و در تمامی عرصه ها همراه و همگام مسئولان کشور حرکت می کنند.

او همچنین نمایشگاه رسانه های دیجیتال را فرصت مغتنمی برای عرضه و معرفی ظرفیت های فعالان و تولیدکنندگان فضای مجازی و رسانه های دیجیتال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات و تلاشهای انجام گرفته در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در این دوره نمایشگاه دستاوردهای چشمگیر آن را شاهد هستیم که رشد کمی و کیفی آثار ارائه شده و محصولات رسانه های دیجیتال گواه این مدعاست.

وی با تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه بانوان استان تهران اظهار داشت: با حمایت و پشتیبانی شخص استاندار و دولت دوازدهم اقدامات خوبی در جهت حمایت و همیاری زنان در استان تهران انجام گرفته و هم در دست اقدام است که از آن جمله می توان به موضوع راه اندازی ' سامانه حامی بانو' اشاره کرد که به دنبال آغاز به کار این سامانه امروز شاهد رونق کسب و کار و درآمد زایی در کنار اشتغالزایی برای بیش از هزار و 600 نفر از بانوان تولید کننده در زمینه صنایع دستی، خواروبار، تولیدات تزئینی، مصرفی، پرورش ماهی ، گلخانه های مختلف در سطح استان هستیم.

شارقی در عین حال تصریح کرد: امروزه دستیابی به توسعه پایدار بدون بهره گیری از شایستگی ها و توانمندی های زنان محال به نظر می رسد زنان در شکل گیری قانون ها و تشکل های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین کننده ای دارند.

به گفته وی گروه متخصصین ایران به عنوان نهاد تخصصی و حرفه ای، حمایت ازبانوان کارآفرین را سرلوحه وظایف خود قرار داده است.

وی افزود: با ایجاد بستر مناسب جهت ارائه و فروش محصولات کارآفرینان ،توسعه و ارتقای کارآفرینی زنان ، پیگیری رفع موانع ،حمایت بانوان در امور تجاری و همسو کردن آن در راستای توسعه اقتصادی کشور سامانه اینرنتی حامی بانو راه اندازی شده است.

به گفته وی با توجه به این که هیچگاه فعالیت‌های بانوان ایرانی در یک مجموعه معرفی نشده و به صورت موردی به مردم ارایه شده بود، وجود سایتی مانند حامی بانو ضروری بنظر می رسید.

در بخش فروشگاه ، بانوانی که تولید کننده‌ی محصولات مختلف هستند، ولی به دلیل نداشتن امکانات قادر به عرضه محصولات نیستند می‌توانند با همکاری حامی بانو دست سازه‌ها و محصولات خود را بفروشند.

شارقی درادامه ترویج و توسعه کارآفرینی، کمک به بهبود و اصلاح سیاست های حمایتی از زنان کارآفرین، نهادینه ساختن فعالیت های آموزشی، پژوهشی،مشاوره‌ای و ترویجی در زمینه کارآفرینی، فراهم ساختن زمینه لازم برای پرورش ایده های خلاق در ورود به عرصه کارآفرینی، کمک به سامان دهی فعالیت های مرتبط با کارآفرینی، کمک به پیوند منطقی و متناسب میان کارآفرینان و دولت و بانک ها و سایر ذی نفعان، کمک به ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی را از مهمترین اهداف کارگروه حامی بانو در سطح استان تهران برشمرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت این طرح در تلاش هستیم که با هماهنگی با امور زندانهای استان تهران و دیگر زندانهای کشور و موافقت آنها این طرح را برای زنان زندانی کارآفرین و تولید کننده هم فعال کرده تا آنها نیز پس از موافقت مسئولان زندانها بتوانند محصولات خود را از طریق این سامانه به آدرسhttp://hamibanoo.ir/ بفروش برسانند.

شارقی گفت: بدون شک ' حامی بانو' گامی مهم و جدی در جهت حمایت از زنان بی سرپرست، بد سرپرست و حتی زنان خانه دار است که باید با حمایت دولتمردان به مانند همیشه در سطح وسیع تری در سراسر کشور ادامه یابد.

این مقام مسئول در استانداری تهران از رسانه ها خواست برای حمایت از ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی در محیط دیجیتال و مجازی برای تبیین و نهادینه کردن طرحهایی مانند حامی بانو که در جهت حمایت از زنان کارآفرین و تولید کنند محصولات است تلاش کنند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با شعار' ایجاد فضای مجازی سالم، ایمن و مفید' پس از یک هفته فعالیت امشب ساعت 21 بکار خود پایان می دهد. این نمایشگاه تا ساعت تعیین شده پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ فضای مجازی است.

آیین اختتامیه این نمایشگاه 22 آذرماه سال جاری با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و با معرف یو تجلیل از برترین های آن در حوزه ها و عرصه های مختلف در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید