کاهش تولید عامل اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی

کدخبر: ۱۹۱۵۰۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در چند هفته اخیر گفت: این روند افزایش قیمت از اواخر مهر تا اواخر آذرماه به دلیل پایان یافتن تولید این محصول در داخل استان، طبیعی است و از دی ماه قیمت ها کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، اسمعیل کریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل فرانرسیدن زمان برداشت محصول گوجه فرنگی در جنوب کشور، میزان عرضه به بازار کاهش یافته و این امر روند افزایشی قیمت این محصول را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: از اوایل دی ماه محصولات تولیدی جنوب کشور به بازار عرضه می شود که در این صورت شاهد کاهش قیمت ها در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه 40 تن گوجه فرنگی از هر هکتار از اراضی آذربایجان غربی به دست می آید، ادامه داد: با این آمار در سال جاری 220 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی استان جمع آوری و به بازار عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کیفیت تولیدات گوجه فرنگی استان بسیار مطلوب است و درصدد افزایش تولید در استان هستیم.

وی ادامه داد: قیمت گوجه فرنگی براساس میزان تقاضا و موجودی محصول در بازار تعیین می شود.

کریم زاده با اشاره به مصرف گوجه فرنگی تولیدی آذربایجان غربی در سایر کشورها و استان ها گفت: محصولات تولیدی استان به کشورها و استان های همسایه صادر و در فصل زمستان نیز گوجه فرنگی مورد نیاز از استان های جنوب کشور تامین می شود.

به گزارش ایرنا سالانه پنج هزار و 500 هکتار از اراضی استان به کشت گوجه فرنگی اختاص می یابد، که سه هزار هکتار آن در ارومیه، یکهزارو 500 هکتار در میاندوآب و ما بقی در سایر شهرستان های استان قرار دارد.

این استان با تولید 6.2 میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی توانسته بخش وسیعی از تولیدات کشور را تامین کند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید