ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا سال 2018 تمدید شد

کدخبر: ۱۹۱۶۵۳
نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر در سی و هفتمین نشست «کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر» ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا سال 2018 را تمدید کردند.

«مرتضی مهران پور» رئیس امور بین الملل سازمان شیلات روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اعلام این خبر افزود: این کمیسیون با حضور نمایندگان پنج کشور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان به مدت سه روز در باکو برگزار شد و مهمترین نتیجه آن تمدید صید ماهیان خاویاری تا پایان سال 2018 بود.

وی افزود: از دیگر مصوبات این کمیسیون پنج جانبه، تعیین سهمیه صید منابع آبزی مشترک کشورهای ساحلی خزر بود، البته بنا به تصمیم اعضای کمیسیون صید، فقط به منظور بازسازی و تحقیقات انجام می شود.

مهران پور گفت: در سی و هفتمین نشست «کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه ازمنابع زنده دریای خزر» ضمن تصویب آیین نامه این نهاد، تشکیل دو گروه کاری علمی و آبزی پروری نیز تصویب شد.

نماینده کشورمان در این کمیسیون افزود: پیش نویس یک موافقتنامه در مورد مقابله و مبارزه با صید غیرمجاز و غیر قانونی در این کمیسیون تهیه، اما تصویب آن به نشست سال 2018 در ترکمنستان موکول شد.

مهران پور گفت: همکاری با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد - فائو - از دیگر مصوبات نشست سه روزه پنج کشور حاشیه دریای خزر بود.

وی افزود: در این نشست همچنین کشورهای شرکت کننده گزارش صید، حفاظت و باز سازی ماهیان خاویاری و منابع آبزی مشترک دریای خزر را ارائه کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید