هشدار درباره سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

کدخبر: ۱۹۲۵۲۷
ایسنا: مدیر بانک فرانسه درباره سرمایه‌گذاری در ارز مجازی بیت‌کوین به مردم و شهروندان هشدار داد و اظهار کرد که ارزش این ارز رمزنگاری شده واقعی نیست.
هشدار درباره سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

به گزارش وب سایت فورچون، این روزها بازار ارز مجازی و رمزنگاری شده موسوم به بیت‌کوین بسیار داغ شده است و همه جا خبر از ارزش بالای این ارز و سرمایه‌گذاری‌های متعدد در آن شنیده می‌شود.

دولت‌های بسیاری نیز درباره سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی که در اصل واقعیت ندارد، به مردم و شهروندان خود اخطار داده‌اند و همواره از ارزش پوچ و حبابی شکل آن سخن گفته‌اند.

فرانسیس ویلروی دگالا - مدیرعامل بانک فرانسه - در جریان کنفرانسی در شهر پکن چین عنوان کرد :"ارزش بیت‌کوین به هیچ عنوان واقعیت ندارد و بهای آن نیز تنها تحت تاثیر رشد ناگهانی تقاضای مردم در سراسر جهان بوده است وگرنه این ارز مجازی، در هیچ کجای جهان ثبت نشده است بنابراین ارزش واقعی نیز ندارد ".

وی در ادامه تاکید کرد:" هر کسی که به دنبال خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است، باید تمامی خطرات و احتمالات را در نظر بگیرد و با پذیرش مسئولیت خود ، اقدام به سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی و دیجیتالی کند چراکه دولت فرانسه به هیچ عنوان مسئولیتی در قبال آن نخواهد پذیرفت".

بیت‌کوین طی سال جاری، پس از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای رمزگذاری شده و توسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از ۹۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد:" بیت‌کوین به هیچ وجه بعنوان یک ارز شناخته نمی شود و ارزش آن نیز تنها به صورت یک حباب است و ارزش مالی و اقتصادی ندارد، بنابراین ممکن است هر لحظه این حباب بترکد و ارزش و سرمایه‌گذاری‌ها همگی بر باد برود".

طی سال های اخیر، ارز مجازی بیت‌کوین توانسته است ارزش بسیار بالایی را برای خود ثبت کند و در آخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم ۱۱ هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کند.

البته کارشناسان و تحلیلگران پیشتر هم برآورد کرده بودند که تا پایان سال جاری میلادی قیمت این ارز از مرز ۱۰ هزار دلارعبور می‌کند اما به نظرمی‌رسد روند افزایشی بهای بیت‌کوین سرعت و شتاب بیشتری گرفت و علیرغم باقی بودن بیش از یک ماه به پایان سال جاری هم اکنون قیمت بیت‌کوین به ۱۱ هزار دلار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید