استفاده از ظرفیت مغفول مانده تعاونی‌ها برای اشتغال

کدخبر: ۱۹۳۳۹۱
رییس اتاق تعاون ایران معتقد است: برای حل معضل بیکاری در کشور دولت باید از ظرفیت‌های بالقوه و نادیده گرفته شده بخش تعاون استفاده کند.
استفاده از ظرفیت مغفول مانده تعاونی‌ها برای اشتغال

بهمن عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حالی که ایجاد یک شغل در سایر بخشها هزینه بالایی نیاز دارد، هزینه اشتغال در بخش تعاون کمتر است به نحوی که با کمتر از ۱۰ درصد هزینه‌ای که در بخشهای دیگر برای ایجاد شغل صورت می‌گیرد می‌توان در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته  یک شغل پایدار و مولد ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: تعاون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارد ولی اینکه دولت چقدر از این قابلیت‌ها برای تحقق اهداف اشتغال استفاده کرده را باید از دولت پرسید.

رییس اتاق تعاون ایران متذکر شد: اصلی‌ترین مشکل کشور بیکاری است و دولت برای حل این معضل باید از ظرفیتهای مغفول مانده و بالقوه تعاونی‌ها استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر هیات رییسه اتاق تعاون درباره عملکرد هیات رییسه آن، گفت: ارزیابی بنده این است که هیات رییسه اتاق تعاون عملکرد قابل قبولی داشت البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم ولی عملکرد آن در مقایسه با دوره‌های قبل قابل قبول بوده و انتظار می‌رود که در این دوره نیز از ظرفیتهای قانونی بخش تعاون برای توسعه این بخش استفاده مطلوب‌تری صورت گیرد تا در آینده نزدیک بخش تعاون به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

به اعتقاد وی هیات رییسه اتاق تعاون در دوره‌ای که گذشت یکی از آرام‌ترین و سازنده‌ترین دوران‌ها را سپری کرد و با کمترین تنش همراه بود.

رییس اتاق تعاون ایران، ایجاد آرامش درون بخشی و افزایش تعامل با وزارت تعاون را از جمله ویژگی‌های دوره قبل عنوان کرد و گفت: با توجه به آنکه بستر مناسبی برای جهش در بخش تعاون به وجود آمده انتظار می‌رود هیات رییسه  جدید هم این مسیر پر شتاب را ادامه دهد تا کماکان شاهد بهبود شرایط باشیم.

به گزارش ایسنا، مجمع عادی فوق العاده اتاق تعاون مرکزی به منظور انتخاب اعضای جدید هیات رییسه ۱۴ آذرماه با حضور حداکثری اعضا در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.

براساس آرای مجمع، بهمن عبداللهی با بیشترین رای همچنان به عنوان رییس و آقایان اسماعیل خلیل زاده، ماشاء اله عظیمی، احمد هاشمی،  مرتضی رخیصی، حسن رسولی و محمد جلیلیان به عنوان اعضای جدید هیات رییسه اتاق تعاون ایران برای مدت ۳ سال انتخاب شدند. همچنین آقایان سید محمد کریمی و محمدرضا آل سارا نیز به عنوان اعضای علی البدل این دوره انتخاب شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید