سازمان هدفمندی یارانه‌ها به «صندوق» تبدیل می شود

کدخبر: ۱۹۳۴۰۴
مهر: رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها تبدیل به صندوق رفاه امید می شود، گفت: شرایط جدید برای یارانه جدید به وجود می آید.
سازمان هدفمندی یارانه‌ها به «صندوق» تبدیل می شود

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس اظهار کرد: امیدواریم تا آغاز دهه فجر و ۱۲ بهمن، لایحه بودجه به صورت قانون در اختیار دولت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه امسال با بودجه‌های سال‌های گذشته متفاوت است، افزود: به خوبی روشن شده که بودجه تنها یک فهرست درآمدی و هزینه‌ای نیست بلکه بودجه بُرشی از برنامه چهار ساله دولت است.

رئیس‌جمهور افزود: من به محضر ملت ایران و شما نمایندگان مجلس عرض می‌کنم که تمام وعده‌های اصلی دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت ماه ۹۶ در این لایحه تبلور دارد و بودجه ۹۷ به معنای آغاز اجرای برنامه‌های دولت دوازدهم است.

روحانی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها تبدیل به صندوق رفاه امید می شود، گفت: شرایط جدید برای یارانه جدید به وجود می آید. باید همدیگر را یاری کنیم تا نیازهای مردم را براورده کنیم.   هر آنچه برای تبصره ۱۴ بدست می آوریم یا برای رفع مطلق و یا برای بخش سلامت هزینه می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به ۶ هزار طرح ملی و ۶۵ هزار طرح نیمه تمام بر زمین مانده در کشور گفت: در تبصره ۱۹ بودجه به این موضوع اهتمام می کنیم و در این مسیر درخواست می کنیم از ۳۲ درصد درآمد نفت که به صندوق ریخته می شود ۱۲ درصد به طرحهای بزرگ اختصاص یابد.

وی با اشاره به مشکلات برخی از سپرده گذاران بانکی، گفت: این موضوع ۳ تا ۴ میلیون خانواده را درگیر مشکلات موسسات مالی و اعتباری کرده بود که با کمک مقام معطم رهبری، روسای قوا، شواریعالی امنیت ملی و بانک مرکزی مشکل ۹۸ درصد سپرده گذاران را حل کردیم.

روحانی افزود: نباید بگذاریم بی نظمی های پولی گذشته تکرار شود، بانک مرکزی هر اختیاری بخواهد می دهیم، ۳ میلیارد دلار از صندوق برای اصلاح نظام بانکی و ۲.۱۵ میلیارد دلار برای حل مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا نیازمندیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحول در بهره وری از آب بویژه در بخش کشاورزی ادامه می یابد، ادامه داد: وضع صندوقهای بازنشستگی درست نیست؛ این گونه مشکلات از آسمان و بیرون مرزها نیامده است. صندوق بازنشستگی، صندوق تامین اجتماعی و بانکها باید از بنگاهداری دست بردارند و سهام بنگاهها را بفروشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید