وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: مین‌زدایی از یک‌هزار هکتار اراضی کشاورزی شلمچه

کدخبر: ۱۹۳۶۳۸
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک‌هزار هکتار از اراضی‌ای که در شلمچه در زمان جنگ به میدان مین تبدیل شده بود، پس از تسطیح در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، آماده کشت شده و امروز با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: مین‌زدایی از یک‌هزار هکتار اراضی کشاورزی شلمچه

به گزارش ایسنا، منطقه خوزستان، محمود حجتی در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیق داشتیم تا به همراه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به خوزستان سفر کنیم و از بخش‌هایی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در منطقه شلمچه به نام شلمچه یک و دو بازدید کنیم.

وی افزود: پیش از جنگ، در پنج هزار هکتار از اراضی در مرز شلمچه ۱۶ روستای آباد و نخیلات بسیاری وجود داشت اما متاسفانه این اراضی در زمان دفاع مقدس سال‌های زیادی به میدان جنگ، مین و خمپاره تبدیل شده بودند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یک‌هزار هکتار از این پنج هزار هکتار از اراضی که در شلمچه در زمان جنگ به میدان مین تبدیل شده بودند، امروز پس از تسطیح در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آماده کشت شده و با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

حجتی خاطرنشان کرد: از این پنج هزار هکتار مقدار سه هزار هکتار آن آماده شده و یک هزار هکتار از آن نیز امروز به بهره‌برداری رسید و  امیدوار هستیم تا دو هزار هکتار باقی‌مانده نیز تا شب عید آماده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید