قابلیت جدید گوگل مپ برای اتوبوس و متروسواران

کدخبر: ۱۹۳۶۴۷
گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت جدیدی را به سرویس گوگل مپ بیفزاید که به کاربرانی که از مترو یا اتوبوس استفاده می کنند، رسیدن به مقصد را اعلام کند.
قابلیت جدید گوگل مپ برای اتوبوس و متروسواران

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت دیجیتال ترندز، اگر شما هم جز آن دسته از کاربران و افرادی باشید  که از سرویس گوگل مپ به منظور یافتن اماکن مختلف در شهر استفاده می‌کنید، قابلیت جدید گوگل برایتان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.  

کاربرانی که با استفاده از مترو یا اتوبوس به یک شهر یا منطقه جدید و ناشناس سفر می کنند، برای آنکه راه را گم نکنند و دقیقا در منطقه یا شهر مورد نظر  پیاده شوند، قابلیت جدید گوگل مپ به آنها این اجازه را می دهد تا از رسیدن به مقصد مورد نظر با خبر شوند و دقیقا در ایستگاه اتوبوس یا متروی آنجا  پیاده شوند.

گوگل که قرار است به زودی این قابلیت جدید و شگفت انگیز را به سرویس نقشه خود یعنی گوگل مپ اضافه کند، برآورد کرده است که بسیاری از کاربران همیشگی گوگل مپ بخصوص کسانی که از اتوبوس و مترو برای سفر به مناطق یا شهرهای جدید استفاده می کنند، از این قابلیت و امکان جدید استقبال بی نظیری خواهند کرد.

بر اساس گزارشی از وب سایت تک کرانچ، هم اکنون گوگل در حال کار بر روی نسخه به‌روزرسانی سرویس گوگل مپ است که شامل قابلیت جدید اعلان رسیدن به مقصد مورد نظر می شود.

این قابلیت با رسیدن به مقصد مورد نظر، یک نوتیفیکیشن یا اعلان خبر می دهد تا دقیقا در ایستگاه مورد نظر، پیاده شوند و به عبارتی دیگر، از پیاده شدن در آن ایستگاه جا نمانند. تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، آن است که مقصد مورد نظر و روش حمل و نقل (اتوبوس یا مترو) را بر روی نقشه مشخص و تعیین کنند  تا بقیه کارها را خود گوگل مپ به خودی خود انجام دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که پس از این کار، دیگر لازم نیست که صفحه نمایش گوشی خود را باز و روشن نگه دارید تا ببینید که چه زمانی به مقصد می رسید بلکه حتی زمانی که صفحه گوشی تان بسته و خاموش است، گوگل مپ با ارسال پیام و اعلان خبر به گوشی، این پیام حتی بر روی صفحه قفل (لاک اسکرین) گوشی تان هم قابل مشاهده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید