خودرو سواری بنز در ایران تولید می شود

کدخبر: ۱۹۸۴۵۴
ایسنا: براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، از اوایل سال آینده تولید خودروهای سواری مرسدس بنز به عنوان جدیدترین دستاورد پسابرجامی دولت تدبیر و امید در ایران آغاز خواهد شد.
خودرو سواری بنز در ایران تولید می شود

در ابتدای دهه جاری صنعت خودرو حال و روز مناسبی نداشت. بیشتر شرکای مطرح اروپایی و آسیایی صنعت خودرو ایران را ترک کرده بودند و خودروسازان داخلی نیز به ناچار دست به دامان چینی‌ها شده بودند.

با این حال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نمایان شدن نشانه‌های رفع تحریم‌ها آغازی مجدد برای صنعت خودروی ایران بود به‌گونه‌ای که در حدود دو سالی که از اجرایی شدن برجام سپری شده چند خودروساز مطرح بین‌المللی شامل پژو، سیتروئن، رنو و هیوندایی به ایران آمده و همکاری با خودروسازان داخلی را آغاز کرده‌اند.

در این شرایط اما خبرهای به دست‌ آمده حکایت از جدیدترین دستاورد دولت تدبیر و امید در صنعت خودرو دارد؛ به‌گونه‌ای که به‌زودی تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران آغاز خواهد شد.

طبق اطلاعات به دست‌ آمده توافقات نهایی بین ایران خودرو و شرکت دایملر برای تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران صورت گرفته و از اوایل سال آینده (۱۳۹۷) تولید این محصولات در ایران آغاز می‌شود.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که برای سال‌ آینده تولید حدود ۲۵۰۰ دستگاه خودروی بنز پیش‌بینی شده و مدل‌های اقتصادی‌تر این خودرو در ایران تولید خواهد شد.

تولید خودروهای مرسدس بنز در ایران با ساخت داخل بالای ۲۰ درصد آغاز خواهد شد و با توجه به‌ آنکه در حدود دو دهه قبل نیز خودروهای سواری بنز در ایران تولید می‌شد هم‌اکنون خط تولید این محصول در ایران در حال به‌روزسانی و آماده‌سازی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید