پیشرفت 82 درصدی آزاد راه همت- کرج/ 1400 میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است

کدخبر: ۱۹۸۴۹۷
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه های اول ، دوم و سوم آزاد راه 14.6 کیلومتری همت- کرج به بیش از 82درصد رسیده است.
پیشرفت 82 درصدی آزاد راه همت- کرج/ 1400 میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا خیرالله خادمی صبح شنبه پس از بازدید معاون اول رئیس جمهوری از قطعه های مختلف آزاد راه همت، کرج در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون قطعه اول این آزاد راه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی به زیر بار ترافیکی رفته، قطعه دوم بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه سوم به 64 درصد پیشرفت رسیده است.

معاون وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت: آزاد راه همت- کرج یکی از مهمترین پروژه های آزاد راهی کشور است که می تواند در کاهش بار ترافیکی راه های اطراف تهران و البرز بسیار تاثیر گذار باشد.

خادمی افزود: یکی از مسایل مهم در این آزاد راه مربوط به تملک اراضی و 72 واحد مسکونی در این مسیر است که برای تملک آنها 300 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی گفت: خوشبختانه هفته گذشته 150 میلیارد ریال برای تملک 72 واحد مسکونی پرداخت شده که امیدواریم با پرداخت این منابع مالی به مالکان واحدهای مسکونی مشکلات تملک آنها حل شود و با پرداخت 150 میلیارد دیگر کل مشکلات تملک اراضی در آزاد راه همت- کرج حل و فصل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون برای ساخت آزاد راه همت 3 هزار میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل مابقی عملیات اجرایی این آزاد راه نیازمند 1400 میلیارد ریال اعتبار هستیم تا بتوانیم این آزاد راه را به طور کامل تا 5 یا 6 ماه آینده زیربار ترافیکی ببریم.

خادمی با اشاره به عملیات اجرایی آزاد راه تهران، شمال اظهار داشت: برای تکمیل آزاد راه تهران، شمال تاکنون 60درصد سهم خود را دولت پرداخت کرده است و بنیاد نیز در تلاش است سهم خود را به این میزان برساند تا بتوانیم این آزاد راه مهم مسیر تهران به شمال را در اسرع وقت به پایان برسانیم و قطعه اول آن زیر بار ترافیک برود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت 6 مهر پارسال به هنگام دیدار از این آزاد راه با بیان اینکه روند پیشرفت این پروژه طی دو سال گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته است، اعلام کرد: خوشبختانه با توجه به دستور رئیس جمهوری اعتبار ویژه‌ای برای تسریع بیشتر در پیشرفت پروژه در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه زمانی برای پایان این پروژه اشاره و تصریح کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که در ترافیک این مسیر مانند سنوات گذشته دچار مشکل نشویم و این پروژه برای تعطیلات نوروز مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در تکمیل آزادراه همت-کرج اشاره و خاطرنشان کرد: مجتمع آپارتمانی ۷۵ خانواری که در مسیر این راه وجود دارد یکی از مشکلات پیشبرد این پروژه است که با تدابیر اندیشیده شده برای تامین مسکن این خانوارها این مکان تخلیه خواهد شد.

نوبخت جابجایی دکل‌های برقی که در مسیر اتوبان قرار دارد را یکی دیگر از مسائل پیش رو عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده این کار نیز در حال انجام است.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت سهم خود را در تامین مالی این پروژه از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش داده است، گفت: تا پایان سال جاری و با توجه به رقمی که از گذشته باقی مانده است ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق خواهد شد.

صبح شنبه 30دیماه 1396 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، عباس آخوندی وزیرراه و شهرسازی و جمعی از معاونان وزیراز قطعه های مختلف آزاد راه همت، کرج بازدید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید