دولت برای بررسی «یارانه‌ای» حساب‌های مردم مجوز دارد؟

کدخبر: ۲۰۰۷۱۹
باشگاه خبرنگاران: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه نسبت به اعلام نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حذف نکردن یارانه پردرآمدها در سال 97 واکنش نشان داد.
دولت برای بررسی «یارانه‌ای» حساب‌های مردم مجوز دارد؟

واکنش تاج‌گردون به حذف نکردن یارانه پردرآمدها در سال 97 از سوی دولتغلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به توئیت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه شیوه پرداخت یارانه‌ها در سال 97 تغییری نمی‌کند، گفت: تغییر در روال پرداخت یارانه و حذف 34 میلیون نفر خواست دولت بوده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با دولت داشتیم رئیس جمهور خواستند تا مجلس اختیارات بیشتری به آنها برای بررسی و حذف افراد یارانه بگیر ارائه کند که ما هم این اجازه را با نظر خودشان به آنها دادیم.

تاجگردون با تأکید بر اینکه اگر آنها این اجازه را نمی‌خواهند از آنها پس می‌گیریم، بیان کرد: نمی‌دانم چرا آقای نوبخت چنین حرفی زده، در صورتی که حذف یارانه‌بگیران و اقشار ثروتمند درخواست خودشان بوده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 با بیان اینکه حذف یارانه اقشار پر درآمد خواست مجلس و دولت بوده است، گفت: ما در کمیسیون تلفیق حتی آن سندی را که دولت برای حذف 34 میلیون نفر در نظر گرفته بود،انجام ندادیم و تنها اعلام کردیم دولت برای سرک کشیدن به حساب‌های افراد برای شناسایی اقشار پردرآمد، به حساب روستاییان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین اقشار کم درآمد کاری نداشته باشد.

شایان ذکر است، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرده بود دولت برای حذف یارانه نقدی نمی‌تواند جیب 80 میلیون نفر را بگردد، لذا تا زمانی که فرمولی برای حذف پردرآمدها تعریف نشود، پرداخت یارانه‌ها در سال 97 تغییری نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید