رئیس اتاق تهران: بخش خصوصی نیازمند فضایی رقابتی در اقتصاد کشور است

کدخبر: ۲۰۱۸۷۳
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با بیان اینکه بخش های عمومی و شبه دولتی نسبت به بخش خصوصی از امتیازهایی برخوردار هستند، گفت: بخش خصوصی برای فعالیت در اقتصاد کشور نیازمند فضایی رقابتی است.
رئیس اتاق تهران: بخش خصوصی نیازمند فضایی رقابتی در اقتصاد کشور است

«مسعود خوانساری»  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در شرایط کنونی بازار برای بخش خصوصی رقابتی نیست و میان بخش های عمومی و خصوصی تمایزهایی در برخورداری از امتیازها وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که بخش های خصوصی و عمومی در فضای رقابتی کاملی فعالیت کنند، به طور حتم بخش خصوصی برنده است؛ زیرا هم بهره وری و هم کارایی بخش خصوصی نسبت به بخش عمومی بالاتر است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: تا زمان ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، این نگاه وجود داشت که اقتصاد باید توسط دولت اداره شود اما بعد از اینکه نتایج این نگاه مشخص شد، به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کردیم.

خوانساری با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر واگذاری امور به بخش خصوصی، گفت: در شرایط کنونی فعالان بخش خصوصی به دنبال بازاری رقابتی با بخش های دولتی هستند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد رئیس جمهوری، اگر قرار است اقتصاد حرکت کند باید بخش خصوصی در کشور فعال شود؛ البته این امر تنها در اختیار دولت نیست و قطعا نهادهای دیگر هم موثر هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید