برای استانداردسازی سوخت اراده جدی وجود دارد

کدخبر: ۲۰۱۸۷۵
یک عضو کمسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به استانداردهایی که امروز در دنیا در حوزه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی وجود دارد، ما باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم این استانداردها را دنبال کنیم.
برای استانداردسازی سوخت اراده جدی وجود دارد

محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ضرورت در اولویت قرار گرفتن بهینه سازی سوخت با استاندارد یورو ۴، با بیان اینکه «امروز در دنیا برندهای مختلف بنزین یورو ۴ و یورو ۵ وجود دارد» اظهار داشت: امروز استاندارد در کل دنیا در خصوص هر موضوعی چه موضوعات سطح پایین و چه موضوعات سطح بالا وجود دارد. با توجه به استانداردهایی که امروز در دنیا در حوزه نفت و گاز و صنایع پتروشیمی به خصوص مواد سوختی تعریف شده است، پالایشگاه‌های ما نیز باید به استانداردهای روز جهان برسند.

ناظر مجلس در شورای عالی انرژی در خصوص اقدامات انجام شده در رابطه با استانداردسازی سوخت، بیان کرد: من در عسلویه بازدیدی از یک پالایشگاه در شرف راه‌اندازی داشتم که بر اساس گزارش‌ها قرار بود روزی ۱۲ میلیون لیتر، تولید بنزین یورو ۴ داشته باشد و غیر از استاندارد یورو ۴ نیز تولیدی نداشت. از این رو می‌توان گفت در آینده نه چندان دور هر بنزینی که در ایران تولید شود، استانداردهای اروپایی آن در نظر گرفته خواهد شد.

خالدی تصریح کرد: من فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از سخنان مسئولان در خصوص گام‌های برداشته شده در جهت استانداردسازی سوخت درست است و وزارت نفت نیز به طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای استانداردسازی سوخت صرفا حرف نیست بلکه یک اراده جدی در این زمینه وجود دارد، افزود: امروز ما به طور جدی دنبال این موضوع هستیم چرا که اگر غیر از این باشد در بحث صادرات بنزین با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: برای پیگیری جدی استانداردسازی سوخت باید دستگاه‌های نظارتی مانند مجلس بر روی این موضوع نظارت داشته باشند. باید از وزارت نفت بخواهند که این اقدام را انجام دهد. کمیسیون انرژی نیز باید این موضوع را به طور جدی دنبال کند. اقدامات مجلس می‌تواند منجر به حرکت سریع‌تر به سمت استانداردسازی سوخت شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید