9 عامل فساد اقتصادی در کشور

کدخبر: ۱۵۵۵۱۰
رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در همایش مبارزه با فساد که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد برگزار شد، از ۹ عامل ایجاد فساد اقتصادی در کشور خبرداد.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در همایش مبارزه با فساد که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد برگزار شد، گفت: امروز دومین اجلاس مبارزه با فساد برقرار می‌شود و در طول یکسال گذشته اتفاقات خوبی در مجموعه افتاده است.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد فساد در کشور مؤثر هستند،‌ گفت: یکی از عوامل اصلی در بحث اقتصاد که منجر به فساد می‌شود، بزرگ بودن دولت است.

به گزارش  فارس،‌ رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ دخالت بیش از اندازه دولت و اقتصاد دستوری عامل دوم فساد در کشور و وجود مجوزهای غیرضروری و امضاهای طلایی عامل بعدی ایجاد فساد در کشور است.

خوانساری تصریح کرد: وجود دستگاه‌های متعدد نظارتی و وجود شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی وابسته به حاکمیت که می‌توانند ایجاد رانت کند دو عامل بعدی ایجاد فساد در کشور هستند.

وی تصریح کرد:‌ اقتصاد بسته عامل ششم فساد در کشور و رعایت نکردن قانون که در تأمین اجتماعی و همچنین مالیات به چشم می‌خورد عامل هفتم ایجاد فساد در کشور است.

خوانساری بیان داشت: چند نرخی بودن قیمت ارز عامل بعدی فساد در کشور و نهمین و مهمترین عامل فساد بحث فعال نبودن رسانه‌ها و مطبوعات است که به صورت باز نمی‌توانند مسائل را مطرح کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید