جشن خودکفایی گندم با تولید 117 میلیون تن

کدخبر: ۱۵۵۵۱۹
صبح امروز با حضور حسن روحانی ، رئیس جمهوری جشن خودکفایی در تولید گندم برگزار شد.

حسن روحانی امروز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول اظهار کرد: تولید مواد غذایی در بخش کشاورزی 97 میلیون تن در سال 92 بوده است که این رقم اکنون به 117 میلیون تن رسیده یعنی ما توانسته‌ایم 20 میلیون تن افزایش تولید در این 3 سال داشته باشیم.

وی افزود: آبان سال 92 یک بار دیگر نیز به خودکفایی تولید گندم رسیدیم و جشن خودکفایی گرفتیم و اکنون بعد از 4 سال دوباره توانسته‌ایم جشن خودکفایی بگیریم و باید در نظر داشت که چرا در این سالها نتوانسته‌ایم تولید خود را حفظ کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در سال 80‌، 8.6 میلیون تن گندم از خارج از کشور وارد شد و در سال 88، 6.7 میلیون تن گندم وارد کرده‌ایم اما اکنون به شرایطی رسیده‌ایم که علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌توانیم بخش مازاد نیاز خود را صادر کنیم.

روحانی ادامه داد: پیشرفت در امور مهم است اما این پیشرفت باید با تداوم تولید همراه باشد و ما در صورتی که به خودکفایی در تولید محصولی رسیدیم باید بتوانیم آن را حفظ کنیم. 

وی گفت: امسال در کشور پیش‌بینی رشد بالای 5 درصدی اقتصادی می‌شود و امیدواریم این رقم در بخش کشاورزی بالاتر باشد.

رئیس جمهور افزود: حرکت بسیار خوبی در بخش کشاورزی کشور شروع شده است ما توانسته‌ایم تولید خود را ظرف مدت 3 سال از 97 میلیون تن به 117 میلیون تن برسانیم. 

روحانی گفت: از سال 92 با آمدن دولت یازدهم نرخ رشد تورم کاهش یافت و اکنون کمتر از 10 درصد شده است اما باید توجه داشت که حفظ این تورم نیز بسیار مورد اهمیت است و نباید دوباره به تورم 17 درصدی برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید