سوابق گزینه ترامپ برای وزارت خزانه داری آمریکا

کهنه کار وال استریت در راه وزارت خزانه داری

کدخبر: ۱۵۴۶۹۳
دونالد ترامپ به طور رسمی استیون منوچین را به عنوان وزیر خزانه داری کابینه اش انتخاب کرد. انتخاب منوچین برای عالی ترین پست اقتصادی دولت با واکنش های متفاوتی رو به رو شده است. انتخاب منوچین برای این پست از میان رقبای سرشناسی صورت گرفته است که یکی از آنها جیمز دایمون مدیرعامل موسسه مالی جی پی مورگان بود.
کهنه کار وال استریت در راه وزارت خزانه داری

استیون ترنر منوچین 53 ساله که رویترز از او با لقب « کهنه کار وال استریت » یاد کرده بیش از 17 سال سابقه کار در گروه مالی گلدمن ساکس دارد. او همچنین در سال 2013 با تاسیس شرکت فیلمسازی پت پک در هالیوود وارد عرصه فیلمسازی نیز شد. استیو منوچین در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ ، مسئولیت کمیته تامین مالی کمپین او را به عهده داشت. هر چند بسیاری بر این عقیده اند که میلیاردر نیویورکی خودش بخش اصلی هزینه های انتخاباتی را تامین کرده است. این دقیقا نقطه شروع انتقادات از عملکرد منوچین است. برخی مخالفان قرار گرفتن او در پست وزارت خزانه داری عملکرد او را در تامین مالی کمپین ترامپ ضعیف و غیر شفاف عنوان کرده اند.

منوچین دومین نفری است که تجربه عملی گسترده و جدی در وال استریت و فعالیت های مالی تجاری دارد و برای وزارت خزانه داری انتخاب می شود. اغلب رسم بر این بود که این پست را از میان چهره های آکادمیک یا شاغل در بخش دولتی انتخاب می کردند. مثلا جیکوب لو وزیر خزانه داری کنونی تنها دو سال در موسسه سیتی گروپ اشتغال داشته و عمده دوران فعالیت خود را در دانشگاه یا مشاغل دولتی گذرانده است. پیش از منوچین ،  هنری پاولسون نیز در زمان جورج بوش پسر از گلدمن ساکس به وزارت خزانه داری آمریکا آمد.

اگر چه او در سال 2002 از گلدمن ساکس بیرون آمد اما حضور 17 ساله او در این موسسه موجب شده است تا مطبوعات لقب « پسر گلدمن ساکس » را به او بدهند. منوچین طرفدار سرمایه گذاری در دارایی های بلند مدت است و احتمالا یکی از مواردی که ترامپ را نسبت به انتخاب او ترغیب کرده همین باشد چرا که این ذهنیت با سیاست های او در بخش اقتصاد همخوانی دارد. با این حال مخالفان او عقیده دارند که انتخاب منوچین ، شرایط را برای ادامه سیاست های حمایتی دولت در بخش بهداشت و بیمه های بیکاری مبهم خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید