علی اکبر صالحی: غرب پیام ایران را گرفت

پاتک روحانی به نقض کنندگان برجام جواب داد

کدخبر: ۱۵۵۹۹۸
اقدام حسن روحانی ، رئیس جمهور مبنی بر دستور کتبی به وزیر امورخارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اقتدام مقتضی در خصوص تمدید تحریم های آمریکا علیه کشورمان و نقض برجام، موثر واقع شد. پیام این اقدام را یوکیا آمانو مدیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی دریافت و با خود به غرب برد.
پاتک روحانی به نقض کنندگان برجام جواب داد

به گزارش اقتصادنیوز ، علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام ما طرف مقابل را از نقض برجام منصرف می‌کند و بازدارندگی لازم را دارد؟ تاکید کرد: « طرف مقابل پیام ما را گرفته است ، شما به همین میزان بسنده کنید. مطمئن باشید آنچه من می‌گویم حساب شده و دقیق است.»

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان این اقدام ایران را اقدام متقابل و متناظر با اقدام آمریکا تلقی کرد، گفت: «من پیش‌تر هم به رسانه‌ها گفته‌ام، اگر مطلبی می‌گویم حتما دقیق آن را می‌گویم ولی به هر حال دست ایران بسته نیست، پل‌های پشت‌ سرش را خراب نکرده و هر اقدامی که مقتضی باشد و مسوولان نظام تصمیم بگیرند، برای عملیاتی کردن آن آمادگی داریم.» از سوی دیگر علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز روز گذشته در سخنانی درخصوص اینکه عده‌ای عهدشکنی‌های آمریکا را ناشی از ضعف دولت و تیم مذاکره‌کننده می‌دانند، گفت: «آقای رئیس‌جمهور در این باره اقدام کرده و اقدامات بعدی هم متناسب با شرایط انجام می‌شود. جمهوری اسلامی جواب عهدشکنی‌های آمریکا را می‌دهد.»

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در راس هیاتی برای دیداری یک روزه وارد تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. به گزارش «ایرنا» این سفر به دعوت علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام گرفت و آمانو در این سفر علاوه بر صالحی، با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران طی دیدار با آمانو، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال توسعه روابط مثبت و فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده، گفت در آینده نیز به همکاری‌های خود با این نهاد بین‌المللی در چارچوب مقررات، ادامه خواهد داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در عین حال پایداری برجام را در گرو پایبندی تمامی طرف‌ها به تعهداتشان دانست و تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود در برجام پایبند باشند، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.»

در عین حال یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در نشستی خبری در تهران گفت: «از روند اجرای برجام راضی هستیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.» آمانو افزود که ایران تا به‌حال به تعهدات خود پایبند بوده و این مساله مهمی است.

همچنین یک منبع آگاه در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام کرد که ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از جمله قرار است بدعهدی آمریکا در اجرای مفاد برجام را رسیدگی کند، در وین برگزار می‌شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید