بزرگترین فساد‌های قرن در دولت گذشته رخ داد

روایت معاون اول از فساد در دولت احمدی نژاد

کدخبر: ۱۶۵۷۰۰
معاون اول رئیس‌جمهوری بار دیگر از سوء‌مدیریت و هدررفت منابع در دولت گذشته گلایه کرد. اسحاق جهانگیری دیروز در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند گفت که در سال‌های گذشته شعار مبارزه با فساد دادند اما بزرگ‌ترین فسادهای قرن اتفاق افتاد؛ شعار کار و تلاش دادند، ولی شاهد هدررفت منابع کشور بودیم.
روایت معاون اول از فساد در دولت احمدی نژاد

براساس گزارش «ایرنا» جهانگیری با بیان اینکه گذر زمان صداقت دولت‌ها را نشان می‌دهد، تاکید کرد: خیلی‌ها شعار می‌دهند، اما وقتی در کوران اتفاقات باید از آزمایش‌ها سربلند بیایند، مشخص می‌شود که شعارها برای منافع زودگذر خود با فریب ملت مظلوم بوده است.

او در ادامه تاکید کرد: مدیریت صحیح آن است که اولویت‌های کشور شناسایی و منابع در جای مناسب مصرف شود و این نوع مدیریت همان چیزی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود. جهانگیری افزود: دولت یازدهم درخصوص تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری شعار نداد؛ چراکه همه مسوولان کشور موظف هستند در راستای جهت‌گیری‌هایی که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند، حرکت کنند.

جهانگیری با ابراز تاسف از انتشار برخی مطالب در برخی رسانه‌ها درخصوص بهره‌برداری از این طرح‌ها تاکید کرد: برخی رسانه‌ها نوشته بودند که عکس یادگاری با طرح‌های دولت گذشته، دولت گذشته اگر می‌توانست خودش چنین عکس‌هایی می‌گرفت؛ چراکه هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود که ظرف 35 ماه این طرح‌ها را اجرا خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اتفاقات ناراحت‌کننده در دولت گذشته افزود: شرکت ملی نفت در دوره گذشته 50 میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی و ذخایر ارزی کشور در اختیار شرکتی به نام نیکو قرار داد تا برای اجرای طرح‌ها این اعتبارات را به شرکت ملی نفت بدهد. او افزود: 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که به بابک زنجانی داده شد از همین محل بود که به آن شرکت دستور دادند این مبلغ را به بابک زنجانی بدهد تا او در میان پیمانکاران توزیع کند.

جهانگیری با بیان اینکه پرداخت این مبلغ به بابک زنجانی بدون دریافت وثیقه مناسب صورت گرفته است، گفت: چند مقام دولتی روی یک برگ کاغذ امضا کردند که این پول به یکی از بانک‌های خارج از کشور واریز شود و زمانی که امضا می‌کردند هیچ گزارشی از وجود و سابقه چنین بانکی هم دریافت نکردند. جهانگیری با بیان اینکه اتفاقاتی همچون پرونده بابک زنجانی ناراحت‌کننده است، گفت: ناراحت‌کننده‌تر از آن این گونه سوء‌مدیریت‌ها است که باعث غارت سرمایه ملت ایران شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور البته ساعاتی پیش از این نیز، در آیین افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان بهارستان به خسران‌های ناشی از ضعف در اداره کشور در دوره قبل اشاره کرد و گفت: برخی خسارت‌ها قابل‌جبران نیست یا جبران آنها زمان زیادی می‌برد مثل اینکه فردی غیر‌ارزشی خود را ارزشی نشان داده یا فردی غیر‌انقلابی خود را انقلابی جا بزند.

به گزارش «ایسنا» اسحاق جهانگیری با اشاره به افزایش درآمد نفتی در سال‌های اخیر و مشهود نبودن تاثیر آن بر زندگی مردم و کشور تصریح کرد: منظور من این نیست که پول‌ها را خوردند، بردند یا دزدی کرده‌اند؛ من این حرف را نمی‌زنم، اما بد مدیریت کردن می‌تواند آینده یک کشور را نابود کند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: این نظام نیازمند یک سری از خودگذشتگی‌ها است. اما برخی فکر می‌کنند موفقیت‌ها در این کشور فقط برای خودشان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید