با امضاء تفاهم نامه بین سازمان بورس و آتوس فرانسه

سامانه معاملاتی بورس ایران بعد از 8 سال به روز می شود

کدخبر: ۱۵۴۲۷۷
سامانه معاملاتی بورس ایران بعد از ۸ سال توسط شرکت فرانسوی آتوس و طی ۶ ماه آینده بروز می‌شود. به نظر می‌رسد امضای این تفاهم نامه گامی مهم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت ارتقای سطح سامانه‌های معاملاتی در بازار سرمایه باشد.
 سامانه معاملاتی بورس ایران بعد از 8 سال به روز می شود

اختلال در فعالیت سامانه‌های معاملاتی بورس طی چند ماه اخیر بیش از گذشته تکرار شده است. در این زمینه یکی از اقدامات صورت گرفته جدا کردن هسته معاملات بورس و فرابورس بود که به گفته کارشناسان، می‌تواند تا حد قابل توجهی مشکلات گذشته را مرتفع کند.

در همین زمینه یکی از موارد گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو، در خصوص اختلال در روند فعالیت سامانه‌های معاملاتی بازار سرمایه بود. شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص با اشاره به تحریم‌های 8 ساله ایران در زمینه به روز رسانی این نرم افزارها، از ورود مجدد شرکت آتوس به ایران خبرداد و گفت: در صورت عملی شدن این پروژه، می‌توان انتظار داشت که سامانه معاملات بورس ایران، دچار اختلال نشود.

بر اساس این گزارش، در پی حضور اوایل آبان کارشناسان شرکت فرانسوی آتوس (Atos) در ایران برای بروز رسانی سامانه معاملات بورس ایران، عصر دیروز تفاهم نامه همکاری بین آتوس (دومین شرکت فناوری اطلاعات اروپا ) و سازمان بورس امضا شد.

در این رابطه «سنا» اعلام کرد همزمان با سفر دوم کارشناسان شرکت آتوس به ایران، تفاهم نامه بروز رسانی پایگاه داده‌ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران بین سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت آتوس امضا شد. کارشناسان شرکت "آتوس" و مسئولان ارشد سازمان بورس، در خصوص نوسازی و رفع اشکالات نرم افزار معاملاتی مورد استفاده در بازار سرمایه ایران و همچنین امکان استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای جدید Atos به تفاهم رسیدند.

احمد عراقچی عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، امضای این تفاهم نامه را محصول اقدامات گسترده سازمان بورس دانست و گفت: این طرح از سوم سپتامبر عملیاتی می‌شود و فرآیند آن طی 6 ماه به پایان می‌رسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید