ردپای ٢ شرکت در ریزش بورس

کدخبر: ۱۷۸۲۰۱
روز گذشته، برخلاف آخرین روز معاملاتی چند هفته اخیر، بورس شاهد افت ١٤٩,٩٧واحدی شاخص کل بود. در این افت ٠.١٨درصدی بازار سهام، بازهم نمادها اصلاح قیمتی داشتند اما نسبت به روز سه‎شنبه وضعیت بهتری داشته و رشد اندکی را تجربه کردند. گفتنی است که معاملات پتروشیمی پردیس و فولاد خوزستان، بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل به ثبت رساندند.
ردپای ٢ شرکت در ریزش بورس

روزنامه شرق با این مقدمه نوشت : در آخرین روز هفته جاری، ٨٧٥ میلیون انواع سهم و حق تقدم به ارزش بیش از سه‌هزارو ٨٧٥ میلیارد ریال دادوستد شد و شاخص کل را با کاهش ١٤٩,٩٧واحدی به عدد ٨١هزارو ٢٦٥.٩ واحد رساند. در این معاملات پتروشیمی پردیس، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس به ثبت رساندند.

علاوه بر این شاخص فرابورس نیز با افت ٢.٩ واحد، به عدد ٩٣٠.٩واحدی رسید. در بورس تهران ٦٥٤ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ‌هزارو ٩٨٧ میلیارد ریال مبادله شد و «پرداخت» بیشترین بازدید‌کننده را داشت. همچنین «کپارس» با ٤.٩٩ درصد، «غشهد» با ٤.٤٩ درصد و «غچین» با ٤.٩٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. علاوه بر این «خموتور» نیز با ٤.٩٩ درصد بیشترین افت قیمت را رقم زد. در این روز بیشترین صف خرید را «کمنگنز» و بیشترین صف فروش را «سمازن» داشتند. 

از سوی دیگر، در بازار فرابورس ٢٢١ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ‌هزارو ٨٨٨ میلیارد ریال معامله شد که بیش از ‌‌هزارو ٣٢٥‌ میلیارد ریال آن به بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس اختصاص داشت. بر این اساس نمادهای «زاگرس»، «میدکو» و «مارون» تا سطح حداکثر یک‌واحد تأثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند. در مقابل نماد «شاوان» تا حدود ١,٥ واحد تأثیر مثبت بر شاخص این بازار برجای گذاشت. در این معاملات شاخص قیمت با افت ٤٨.٧واحدی به عدد ٢٦هزارو ٣٤٦.٧ واحد و شاخص آزاد شناور با افت ١٨٨.٤٢واحدی به عدد ٨٩هزارو ٦٧٩.٩ واحد رسیدند.

در روز چهارشنبه، نماد معاملاتی گروه کانی‎های غیرفلزی وضعیت مطلوبی را داشتند و تقریبا تمامی نمادهای آن سبز پوش بودند. خودرویی‎ها نیز وضعیت مطلوبی نداشتند، بیشترین کاهش قیمت را «خموتور» و بیشترین رشد قیمت را «خلنت» تجربه کردند. اغلب نمادهای فلزات اساسی نیز با افت اندک و متعادل همراه شدند و بیشترین رشد این گروه از آن «فباهنر» با ٤.٣٤ درصد شد. علاوه بر این محصولات شیمیایی نیز با افت اکثر نمادها همراه شد. در سوی دیگر بازار سرمایه، قیمت جهانی طلا کاهش یافت. این افت در پی تقویت ارزش دلار به وجود آمد. همچنین با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران سعی کردند تا از افزایش‌های اخیر قیمت طلا سود ببرند، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز گذشته به هزارو ٢٦٧دلارو ١٧ سنت کاهش یافت. در بازار آزاد تهران نیز نرخ دلار به ٣٨هزارو ٢٠٠ ریال رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۳هزارو ۵۰٠ ریال افزایش به ١٢میلیون‌و ۱۹١ هزار ریال رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید