رشد شاخص بورس در روز میدانداری حقوقی‌ها

کدخبر: ۱۸۱۳۰۸
معامله‌گران بورس تهران در حالی معاملات پرحجم و قابل قبول را به نظاره نشستند که عطش خریداران حقوقی سهام برای جمع‌آوری سهم‌های گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها باعث شد، تا همچنان نیز این دو گروه پیشرو بازار سهام باشند.
رشد شاخص بورس در روز میدانداری حقوقی‌ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 6 شهریور ماه 96 با افزایش 127 واحدی روی رقم 83 هزار و 12 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 67 واحدی عدد 17 هزار و 838 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 196 واحدی به رقم  91 هزار و 359  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 171 واحدی به رقم  58 هزار و 386  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 170 واحدی عدد  179 هزار و 740  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به رقم 947 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر با 53 واحد ، فولاد مبارکه با 43 واحد و ملی صنایع مس ایران با 31 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های همراه اول تا 44 واحد ، بانک ملت با 11 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 262 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 205 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 880  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، مهندسی فیروزا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌ سرمایه‌گذاری دانایان پارس متوقف شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 386 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از 56 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه شد. در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز 156 میلیون سهم به ارزش کمتر از 20 میلیارد تومان کد به کد شد. 

همین وضعیت در 2 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پالایش نفت اصفهان تکرار شد که به طوری که به ترتیب 75 میلیون و 71 میلیون سهم از این دو شرکت با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده به ارزش حدودی ز 20 میلیارد تومان برای هر یک از این شرکت‌ها بود. 

امروز همچنین کمتر از 29 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.

در پتروشیمی فجر نیز 5 و نیم میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی انتقال یافت و در فولاد مبارکه اصفهان بیش از 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با انباشت عرضه در مقابل تقاضای سهام در گروه‌های بازار دومی شامل شرکت‌های کوچک و یا برخوردار از سهام شناوری پایین بود که انتظار برای رشد قیمت‌ها در بازار جهانی کالاهای اساسی به پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و همچنین معدنی‌ها با تک‌تازی دوقلوهای سنگ آهنی انجامید. 

بازاری که به مدد حقوقی‌ها در این گروه امروز از فاز اصلاحی کناره گرفت تا به این ترتیب نشان دهد که گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها همچنان پیشرو بلامنازع بازار سهام هستند. در این بین گروه لاستیک و پلاستیک و تک سهم‌های قطعه‌ساز در گروه‌های خودرویی همچنان برای معامله‌گران کوتاه‌ مدت‌نگر در کانون توجه قرار دارد.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری پرحجم و پرتحرک بود که هم‌پای خریداران اغلب حقوقی در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها به دنبال جمع‌اوری سهم‌های برخوردار از بنیان قوی به تبع رشد قیمت‌ها در بازار جهانی بود./ فارس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید