بازده سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سهام بررسی شد

10 صندوق سرمایه گذاری بورسی برتر در مهر ماه + جدول

کدخبر: ۱۸۷۵۴۴
بورس تهران معاملات مهرماه را با رشد ۸/ ۰ درصدی شاخص کل به پایان رساند. بخش عمده‌ای از رشد نماگر اصلی بازار سهام مرهون معاملات هفته پایانی ماه گذشته بود. این رشد تحت‌تاثیر عواملی همچون حمایت‌های بین‌المللی از برجام و به دنبال آن فروکش کردن هیجانات سیاسی ناشی از موضع‌گیری ترامپ و همچنین رشد قیمت‌های جهانی رخ داد. در نهایت بازدهی بازار سهام از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه به ۱۲ درصد رسید. در این میان غالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بورس توانستند با ثبت عملکرد مطلوب خود از بورس سبقت گیرند.
10 صندوق سرمایه گذاری بورسی برتر در مهر ماه + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه نشان‌ می‌دهد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه نیز متاثر از فضای بازار کارنامه قابل‌قبولی در مهرماه از خود برجای گذاشتند و در برخی موارد از بازار سهام نیز سبقت گرفتند، به‌طوری که نیمی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازه زمانی عملکرد مناسبت‌تری نسبت به شاخص کل بورس داشته‌اند.

به این ترتیب صندوق‌های مزبورعمدتا، بازدهی بیشتری را برای خریداران واحدهای این صندوق‌ها به ارمغان آوردند. نشانه‌های اقبال عمومی به این نهادهای مالی را می‌توان در افزایش حجم و ارزش معاملات این صندوق‌ها جست‌وجو کرد. امری که از ابتدای سال‌جاری با رونق گرفتن معاملات این صندوق‌ها قابل مشاهده بوده است. هر‌چند در سال‌های اخیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین ابزارهای بازار سرمایه، همواره مورد‌توجه فعالان بازار سرمایه بوده است، اما استقبال از این نهادها به‌عنوان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس طی مدت اخیر بیشتر شده است.

به عبارت دقیق‌تر طی سال‌های اخیر اقبال عمومی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزایش یافته است. نشانه‌های این اقبال عمومی را می‌توان در افزایش حجم و ارزش معاملات این صندوق‌ها مشاهده کرد.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید