به لطف رونق بازارها جهانی رقم خورد

رکوردزنی تاریخی بورس تهران/ شاخص از 90 هزار واحد گذشت

کدخبر: ۱۹۱۷۳۳
دنیای بورس: شاخص کل دوباره سقف تاریخی خود را ارتقا داد و این بار در همان نیم ساعت ابتدایی بازار، خود را به بالای 90 هزار واحد رساند. در این میان البته محرکه‌های بازار از قبل پیش‌بینی شده بود و در صدر تحرکات، فلزی‌ها بیشترین تاثیر را در تحرک شاخص بر عهده گرفتند. به نظر می‌رسد بر مبنای پارامترهای در اختیار، تغییرات بازار را در ادامه هم می‌توان مشاهده کرد.
رکوردزنی تاریخی بورس تهران/ شاخص از 90 هزار واحد گذشت

شاخص بورس تهران از مرز 90 هزار واحد گذشت و این‌بار در همان نیم ساعت ابتدایی با افزایش بیش از یک هزار واحدی روی عدد بالای 90 هزار 300 واحد جا خوش کرد. در این میان البته با توجه به عوامل اثرگذار و روند حرکتی بازار، تغییرات دوباره شاخص در ادامه قابل پیش‌بینی است.

همانطور که «دنیای بورس» پیش‌بینی کرده بود این بار هم به لطف بازارهای جهانی که سرمایه‌گذاری را جذاب کرده‌، بازار با جهت‌‌گیری مثبت، نخستین روز کاری هفته را آغاز کرد. «فملی» متاثر از رشد قیمت جهانی مس با 141 واحد بیشترین تاثیر را در بالاکشیدن شاخص بر عهده داشت.

در دو روز اخیر با اعلام گزارش افزایش واردات فلز در چین و سیگنال‌های افزایش قیمت فلزات پایه در بازار لندن، گروه فلزی‌ها نیز از همان ساعت ابتدایی صبح، تحرک‌های خود را آغاز کردند.

در این میان در گروه معدنی‌ها نیز جهش قیمت سنگ آهن سیگنال مثبتی برای معدنی‌ها به ارمغان آورد و این در حالی بود که متانول نیز از مرز 370 دلار عبور کرد تا گروه شیمیایی‌ها نیز پیشتاز عرصه باشد. پالایشی‌ها هم متاثر از افزایش نیم درصدی قیمت نفت برنت (63.86 دلار به ازای هر بشکه) روند صعودی خود را آغاز کردند.

در کنار گروه فلزی‌ها همچون «فولاد»، معدنی‌ها هم با سردستگی «کگل» و «کچاد» سهم عمده‌ای در بالا رفتن شاخص کل بر عهده گرفتند. به ثبت رساندن سقف تاریخی 90 هزار واحد در حالی رقم خورد که در کنار گروه فلزی و معدنی‌ها، «شبندر»، «شپنا» ‌و «شتران» نیز در بالارفتن شاخص کل کمک کردند. ارزش معاملات بازار در همان یک ساعت ابتدایی به 100 میلیاردتومان رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید