سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه اعلام کرد

فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران

کدخبر: ۱۵۵۶۸۷
سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای، فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران را اعلام کرد. سازمان خصوصی سازی طی اطلاعیه ای اعلام کرد در چارچوب مفاد قرارداد منعقده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قراردادی مزبور از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یاد شده استفاده نموده است.
فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران

بر اساس این اطلاعیه، در راستای استیفای حقوق دولت، پس از اعلام تذکرات متعدد به خریدار و اعطای مهلت کافی برای عمل به تعهدات باقی مانده و طی نمودن کلیه مراحل لازم نظیر ارسال اظهار نامه رسمی به عنوان خریدار مذکور، با توجه به مفاد قراردادی فی مابین خریدار و فروشنده، فسخ قرارداد واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی به خریدار اعلام شده است.

کلیه تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و مدیریت آن به دولت جمهوری اسلامی ایران جهت واگذاری مجدد سهام این شرکت متعاقباً از سوی سازمان خصوصی سازی و مراجع قانونی مربوط انجام خواهد شد.

در همین حال یک مقام مطلع در شرکت مخابرات در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد:  سازمان خصوصی‌سازی بدلیل آنکه پرداخت بخش عمده‌ای از قرار داد که حدود 8هزار میلیارد تومان است، نمی‌تواند قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین را فسخ کند.  طبق قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند سهام به میزان مبلغی که اعتماد مبین پرداخت نکرده، مثلا سه یا چهار درصد مجموع ، آن را بازگردانده و به دیگری واگذار کند. یک مقام مسئول در اعتماد مبین نیز به ایرنا گفت که این شرکت 9 صبح فردا(چهارشنبه) درباره این مساله، اطلاعیه‌ای صادر می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید