بورس قعر نشین سوددهی در مهرماه شد

کدام بازار در مهرماه بیشترین سود را داد؟

کدخبر: ۱۸۷۲۴۲
در فضای کنونی اقتصاد ایران یکی از اصلی ترین سوالات برای سرمایه گذاران این است که کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب تر است و سود بیشتری می دهد؟ معمولا کسانی که نقدینگی در اختیار دارند یکی از چهار بازار طلا ، ارز ، سود بانکی و بورس را انتخاب می کنند. در ادامه خواهیم دید که کدام بازار در مهر ماه سود بیشتری به سرمایه گذارانش داده است.
کدام بازار در مهرماه بیشترین سود را داد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در مهرماه با کسب بازدهی ۸/ ۰ درصدی قعر جدول بازدهی بازارهای سرمایه‌گذاری کشور قرار گرفت. رتبه نخست جدول بازدهی بازارهای سرمایه‌گذاری به بازار سکه اختصاص داشت. در مهرماه رشد بیش از ۵ درصدی قیمت سکه رقم خورد. قیمت هر سکه طرح جدید که در پایان شهریور ماه حدود یک میلیون و ۲۳۴ هزار تومان بود، در پایان مهرماه به یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید. به این ترتیب بازدهی بازار سکه از ابتدای سال جاری بیش از ۸/ ۶ درصد ثبت شد. به نظر می‌‌رسد بیش‌واکنشی به رشد دلار موجب افزایش قیمت سکه شده است.

در بازار ارز، نرخ هر دلار آمریکا با افزایش ۹/ ۲ درصدی طی مهرماه به ۴۰۱۳ تومان رسید تا بازدهی این بازار از ابتدای سال به ۹/ ۶ درصد برسد. در روزهای ابتدایی ماه رشد تدریجی تقاضا نرخ دلار را بالاتر از سطح ۳۹۰۰ تومانی قرار داد. در ادامه پیش از اظهارات رسمی ترامپ در مورد برجام، با تشدید روند صعودی، دلار تا سقف ۴۰۵۰ نیز رشد کرد. در ادامه اما با فروکش کردن هیجانات ناشی از نگرانی‌های برجام و همچنین افزایش عرضه از سوی صرافی‌ها، قیمت دلار به سطح ۴ هزار تومان نزدیک شد. در صورت عدم مداخله در سمت عرضه دلار، نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۷، رشد تقاضای ارز تجاری و رشد تقاضای اربعین از تداوم افزایش دلار حمایت می‌کنند.

بازدهی بازار پول نیز(طی ماه گذشته با احتساب نرخ سود بانکی ۱۵ درصدی) حدود ۲۵/ ۱ درصد بوده است. در مجموع بازار سهام با ثبت بازدهی ۱۲ درصدی از ابتدای سال پربازده‌ترین بازار سرمایه‌گذاری کشور در هفت ماه نخست سال بوده است. پس از بازار سهام، بازار پول با ثبت بازدهی ۷۵/ ۸ درصدی رتبه دوم پربازده‌ترین بازار سرمایه‌گذاری از ابتدای سال تاکنون را به خود اختصاص داده است.

این خبرها هنوز کلیک می خورد:

کیف و کفش تهرانی ها ساخت کجاست؟

ژست احمدی‌نژادی بقایی در برابر دوربین + عکس

نحوه دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی بانکی با رهن گذاشتن طلا + جرئیات

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید