2 خطری که خریداران حواله پژو 2008 را تهدید می کند

کدخبر: ۱۷۶۱۲۶
ایران خودرو بیان کرد قبل از پیش فروش در سایت ها اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود بارها اعلام کرده است که امکان صلح در خصوص پژو 2008 وجود ندارد به این معنی که متقاضیان ثبت نام در پیش فروش پژو 2008 نمی توانند امتیاز حواله خود را به فرد دیگری واگذار کنند.
2 خطری که خریداران حواله پژو 2008 را تهدید می کند

به گزارش اقتصادنیوز برای خریدخودرو حالت های مختلفی وجود دارد یکی از روش های رایج خرید خودرو استفاده از روش خرید حواله از کسانی است که قبلا اقدام به ثبت نام کرده اند.

در این روش خریدار حواله خودرو ثبت نام شده توسط شخصی دیگر را که قبلا به صورت پیش فاکتور رسمی در یکی از نمایندگی های شرکت تولید کننده از وی خریداری می کند و سپس در زمان تعیین شده از طرف شرکت، خودرو را به صورت صفر کیلومتر از نمایندگی مربوطه دریافت می کند.

در مورد حواله پژو 2008 ، باید بیان کرد  که افراد نمی توانند امتیاز و حواله خود را به شخص دیگری واگذار کنند. این کار به این منظور صورت گرفته است تا مشتریان و متقاضیان اصلی اقدام به ثبت نام کنند و از سفته بازی جلوگیری شود.

البته بعضی از اشخاص بعد از ثبت نام شروع به فروش حواله خود کردند .این فروش از طریق نوشتن وکالتنامه صورت گرفته است.

حال اگر حتی این وکالت به صورت ثبت قانونی و محضری باشد باید به این نکته توجه کرد که ایران خودرو به عنوان طرف دوم قرارداد هیچ گونه تضمینی در مورد این وکالتنامه ندارد و  هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل خودرو به فرد خریدار دوم ارائه نمی کند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه در طرح پیش فروش پژو 2008 سود انصراف نیز  در نظر گرفته شده است ، صاحب حواله می تواند پیش از رسیدن زمان  تحویل خودرو به ایران خودرو مراجعه کرده و با ارائه اسناد و مدارک شخصی نسبت به فسخ قرارداد اقدام کرده و اصل پول واریزی و سود حاصل از آن را دریافت کند.

این فرآیند می تواند بدون کوچکترین اطلاع فرد خریدار حواله صورت گیرد و در عمل زمینه کلاهبرداری را فراهم سازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید