مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن تشریح کرد

جزئیات تولید اولین خودرو مشترک سایپا و سیتروئن + عکس

کدخبر: ۱۹۲۰۴۰
شرکت مشترک سایپا سیتروئن به‌دنبال اجرایی شدن قرارداد خود در دوره پساتحریم از اولین خودروی تولید مشترک‌شان با نام سیتروئن C۳ رونمایی کرد. این خودرو قرار است از ابتدای سال آینده از سوی این شرکت در سایت مشترک سایپا-سیتروئن در کاشان تولید شود.
جزئیات تولید اولین خودرو مشترک سایپا و سیتروئن + عکس

به گزارش اقتصادنیوز ، مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از نخستین محصول سایپا سیتروئن برگزار شد از آماده‌سازی خطوط تولید خودروی سیتروئنC۳ در سایت سایپا کاشان خبر داد و گفت: تولید این خودرو از اردیبهشت‌ماه سال آینده بعد از ثبت رسمی شرکت آغاز می‌شود.

فریبرز شهباز با بیان اینکه تولید این خودرو با داخلی‌سازی ۲۰درصد آغاز خواهد شد، افزود: در صورت تامین شرایط مناسب، تولید این خودرو به ۳۵ هزار دستگاه در سال خواهد رسید و درخصوص افزایش داخلی‌سازی این محصول در حال مذاکره با قطعه‌سازان و ارزیابی‌های این موضوع هستیم. شهباز تصریح کرد: همچنین برنامه این است که تا ۷۰ درصد ساخت داخل برای این خودرو داشته باشیم و ظرفیت تولید، تا ۲۰۰ هزار دستگاه قابل‌افزایش است و در عین حال، ۱۵ نفر از همکاران سیتروئن در تهران همکاری می کنند.

سیتروئن C3

مدیرعامل سایپا سیتروئن افزود: برنامه‌ای که ما داریم، این است که ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گیرد و توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش نیز انجام شود؛ همچنین برنامه داریم که تا ۴ هزار نفر نیرو را افزایش دهیم. مدیرعامل سایپا سیتروئن درباره قیمت احتمالی سیتروئن C۳ گفت: هنوز قیمت نهایی مشخص نشده؛ چراکه پارامترهای مختلفی روی قیمت موثر هستند، اما قیمت جهانی آن ۱۲ تا ۲۰ هزار یورو است؛ منتها با این تفاوت که موتور هیچ‌کدام ۱۶۰۰ توربوشارژ نیست.

شهباز گفت: تا سال ۹۸ قرار است، سه محصول در کلاس‌های مختلف تولید شود و ۳۰ درصد از این تولیدات صادر خواهد شد. وی با بیان اینکه این خودرو فقط در ایران و اسلواکی تولید می‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل صادرات این محصول از بازار ایران دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و بازارهای هدف آن خاورمیانه و آفریقای شمالی در نظر گرفته شده است.

سیتروئن C3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید