امیدواری عربستان به ترامپ

کدخبر: ۱۵۴۱۵۸
ولید بن طلال، شاهزاده عربستان اگر چه بسیاری از مواضعش ریاکارانه است،‌ اما از یک چیز خبر دارد که با این اعتماد به نفس از بهبود روابط ریاض و ترامپ سخن می‌گوید.
به گزارش مشرق نیوز دونالدترامپ در مبارزات انتخاباتی نشان داد دیدگاه انتقادی نسبت به اقدامات خلاف حقوق بشر در عربستان و حمایتش از تروریسم در منطقه دارد، اما ولید بن طلال رابط ریاض و واشینگتن امیدهای دیگری دارد.
 
شاهزاده سعودی در مصاحبه با اریک شاتزکر تأیید کرد ترامپ رابطه خوبی با ریاض نداشته است، اما به نظر او همانطور که «ترامپِ رئیس‌جمهور منتخب» با «ترامپِ کاندیدا» تفاوت دارد، «ترامپ رئیس‌جمهور» هم فرق‌هایی با «ترامپِ رئیس‌جمهور منتخب» خواهد داشت.
 
رابط مالی ریاض و واشینگتن می‌گوید «وقتی ترامپ سر کار آمده و عمیقتر به نقش نفت و نقش عربستان بیاندیشد و حمایت آن از ایالات متحده را در نظر گیرد، به نظرم روابط دو کشور بسیار بهبود خواهد یافت».
 
وی اضافه کرد این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد بلکه در طول 80 سال گذشته روابط دو کشور نوسانات زیادی به خود دیده است.
 
مصاحبه گر بلومبرگ برای اینکه او را در تغییر نظر ترامپ یاری دهد، از او در مورد تغییر سیاست‌های داخلی ملک سلمان و پسرش در مدیریت کشور می‌پرسد و ولید هم تأکید می‌کند بسیار خرسند است که «قواعد جدیدی» برای مدیریت امور داخلی و «احتراز از خطرات وابستگی به نفت» تدوین و در حال اجرا است. مالک شرکت عربستانی «المملکه» البته برای اینکه سخنش تأییدی بر ناکارآمدی شرایط پیشین در سعودی نباشد، اضافه می‌کند «همه دنیا در پی تغییر است و همه‌پرسی برگزیت و انتخاب ترامپ نشانه آن است».
 
شاهزاده سعودی در سخنانش تلویحاً عنوان می‌کند محمد بن سلمان مؤثرترین فرد در مدیریت کنونی عربستان سعودی است و پس از او ملک سلمان و محمد بن نایف قرار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید