آینده سیاست خارجی عربستان در لبنان

کدخبر: ۱۵۴۱۶۳
بازگشت مجدد عربستان به صحنه لبنان و مطرح کردن مجدد کمک‌های تسلیحاتی و رقابت با مصر این بار بر سر میزبانی از ژنرال میشل عون در حالی است که باید پرسید ریاض تا کجا حاضر است در سیاست‌های خود در قبال لبنان تجدید نظر کند؟

به گزارش تسنیم، مصر و عربستان در راستای تلاش برای تثبیت رهبری خود بر جهان عرب این بار از در لبنان وارد شده و هر یک تلاش دارند در میزبانی از ژنرال میشل عون رئیس جمهور جدید لبنان بر دیگری پیشی بگیرد.

مصر و عربستان در ادامه اختلاف بر سر مسائل مختلف این بار برای میزبانی از ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری جدید لبنان به رقابت برخاسته اند و هر یک تلاش دارند پیش از دیگری میزبان عون باشند و این موضوع را به عنوان یکی از مولفه های تثبیت  رهبری جهان عرب به کار گیرند.

این در حالی است که قطع کمک های تسلیحاتی به ارتش لبنان در بحبوحه مبارزه با تروریست ها، تروریست خواندن مقاومت لبنان و کار شکنی در انتخاب رئیس جمهور این کشور از جمله مواضع ضد لبنانی است که در پرونده ریاض ثبت شده است.

بنابراین در شرایطی که قرار است در روزهای آینده یک هیات سعودی وارد بیروت شود و ضمن دیدار با ژنرال عون به طور رسمی از وی برای سفر به ریاض دعوت کند، این سوال مطرح است که بازگشت عربستان به میدان لبنان چگونه خواهد بود؟ آیا ریاض حاضر است به اراده ملت لبنان احترام بگذارد و با همه گروه های سیاسی لبنان همکاری کند؟

در این میان در لبنان بر کسی پوشیده نمانده است که انتخاب ژنرال عون با بیش از دو سال و نیم تاخیر به دلیل دخالت ها و مانع تراشی های عربستان به ویژه وتوی نام ژنرال عون صورت گرفت و ریاض تنها زمانی نامزد مورد حمایت حزب الله را پذیرفت و تسلیم شد که هیچ یک از کارشکنی هایش راه به جایی نبرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید