دستگیری ۴ متخلف حوزه دریاچه ارومیه

کدخبر: ۱۵۴۱۶۵
رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه از دستگیری ۴ متخلف در حوزه پارک ملی دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش مهر به نقل از حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، بهزادشیر پنجه گفت:روز شنبه مورخه  ساعت ۱۸ عصر مامورین یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه در حین گشت و کنترل پارک ملی در مصب رودخانه باراندوز چای در داخل حریم پارک ملی دریاچه ارومیه به یک نفر متخلف شکار در حین شروع به شکار برخورد کردند.

وی با بیان اینکه این فرد متخلف بلافاصله دستگیر و ادوات شکار نامبرد ضبط شد عنوان کرد: در عملیات جداگانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی در پایین دست پادگان المهدی موفق  به کشف وضبط سه اسلحه شکاری با ادوات شکار(یک قطعه آنقوت) شدند.

شیرپنجه افزود: با توجه به ممنوعیت شکار در اذربایجان غربی به علت بیماری آنفولازای پرندگان هیچگونه پروانه شکار پرندگان آبزی و خشکی صادر نشده و هر گونه شکار ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

همچنین بر اساس اعلام اداره حفاظت محیط زیست در راستای انجام برنامه گشت و کنترل با هدف جلوگیری از شکار و صید، ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه با همکاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ارتفاعات روستای بلارغو از توابع بخش انزل به دو گروه ۱۲ نفری از شکارچیان برخورد و از نامبردگان ۱۰قبضه اسلحه مجاز، دو قبضه اسلحه غیر مجاز، ۵ قطعه لاشه کبک، ۴ قطعه لاشه تیهو و یک قطعه کبک زنده بهمراه تعدادی فشنگ کشف شد.

کبک زنده در محل و با حضور ماموران و شکارچیان در زیستگاه خود رها سازی شد و پرونده ای در این خصوص تشکیل و متخلفین تحویل مقامات قضایی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید