پای بخش خصوصی به ساخت خوابگاه های دانشجویی باز می شود

کدخبر: ۱۵۴۲۱۸

رییس سازمان دانشجویان با اشاره به ورود بخش خصوصی به ساخت‌وساز خوابگاه‌های دانشجویی گفت: صحبت‌های اولیه برای ورود به بخش خصوصی در حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی انجام گرفته و امیدواریم از سال 1396 این برنامه اجرایی شود.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب به راهکارهای وزارت علوم برای جبران کمبود خوابگاه‌ دانشجویی اشاره کرد و گفت: متاسفانه اعتبارات دولتی برای تامین کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در وزارت علوم کافی نیست، بنابراین در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکراتی انجام شده تا راهکاری برای جبران این کمبود پیدا کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس صحبت‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، قرار شد ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در وزارت علوم با مشارکت بخش خصوصی انجام بگیرد. بر این اساس ما بتوانیم زمین‌هایی در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا آنها  بتوانند از وام بانکی استفاده کرده و به ساخت‌وساز خوابگاه‌ها بپردازند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به کمبود 100 هزار خوابگاه وزارت علوم، گفت: با توجه به توافق‌های اولیه با سازمان برنامه و بودجه، امیدواریم از سال آینده خوابگاه‌هایی توسط بخش خصوصی ساخته و تا حدودی مشکل خوابگاه‌ها رفع شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید