۵ هزار قلم داروی تاریخ گذشته دامپزشکی در یزد کشف شد

کدخبر: ۱۵۴۲۳۴

مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی یزد گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته بیش از ۵ هزار قلم داروی تاریخ گذشته و یا فاقد مجوز کشف، ضبط و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی یزد اظهار کرد: عدم رعایت موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی می تواند ضررهای جدی بر امر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد آورد و تمامی داروخانه های دامپزشکی استان یزد تحت نظارت قرار دارند.

وی افزود: فروش داروهای تاریخ گذشته و یا فاقد مجوز (قاچاق) و عدم رعایت شرایط صحیح نگهداری داروها از جمله عمده ترین تخلفاتی است که امکان وقوع آن در داروخانه ها به دقت مورد بررسی اکیپ های نظارتی و کارشناسان فنی دامپزشکی قرار می گیرد.

مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: در همین راستا در بازرسی‌های صورت گرفته بیش از 5 هزار قلم داروی تاریخ گذشته و یا فاقد مجوز کشف، ضبط و معدوم شد.

صادقی ضمن تأکید بر اهمیت ضابطه مند بودن ارائه و مصرف دارو در مورد دام و طیور به دامداران توصیه کرد: مشورت با دامپزشک، تهیه دارو بر اساس نسخه و مصرف آن بر طبق دستورالعمل دقیق در کنار فعالیت اصولی داروخانه ها می تواند منجر به تامین سلامت سرمایه های دام و طیور استان به عنوان ذخایر غذایی و به طبع آن حفظ سلامت آحاد جامعه شود و این مساله هدف نهایی نظارت بر عملکرد داورخانه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید