شهروندان آمریکایی به علت نقض تحریم های ایران محکوم می شوند

کدخبر: ۱۵۴۲۶۲

یک شهروند آمریکایی-ایرانی که تابعیت دوگانه داشت به دلیل صدور قطعات موشک و هواپیما به ایران متهم شده و در آمریکا محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک شهروند آمریکایی-ایرانی که تابعیت دوگانه داشت و به اتهام تلاش برای خرید قطعات هواپیما و موشک در آمریکا و صدور آنها به ایران دستگیر شده بود، روز سه شنبه در یک دادگاه فدرال در منهتن محکوم شد.
 
در کیفرخواست این فرد ادعا شده است وی از جانب ایران در زمان تحریم های بین المللی علیه این کشور اقدام به خرید قطعات موشک و هواپیما کرده که این اقدام مصداق نقض تحریم های اقتصادی آمریکا بوده است.
 
«رضا اولنگیان» 56 ساله در یک دادگاه فدرال در شهر منهتن به هر 4 اتهام وارده محکوم شد. این اتهامات شامل اقدام به توطئه و انتقال قطعات موشک و هواپیما به ایران بود. قرار است در تاریخ 12 مارس (22 اسفند) مدت حبس این فرد در یکی از زندان های آمریکا مشخص شود. گفته می شود حداقل مجازات وی 25 سال حبس و حداکثر مجازات حبس ابد خواهد بود.
 
این مرد که از سال 1999 شهروند آمریکاست، در اکتبر 2012 (31 روز منتهی به 11 آبان 1391) در استونی دستگیر و برای محاکمه به آمریکا فرستاده شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید