رسیدگی دوباره به پرونده همسرکشی

کدخبر: ۱۵۴۳۳۶
زنی که دو سال پیش در پی برقراری ارتباط پنهانی با یکی از آشنایانش، موجب قتل شوهرش شده بود در حالی بار دیگر تحت پیگرد قرار گرفت که پیش از این با حکم دادگاه بدوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه و به شلاق محکوم شده بود.

به گزارش اعتماد، قاتل این پرونده، یکی از دوستان صمیمی مقتول است که حکم قصاصش قطعی شده است. ماجرای این قتل به شامگاه ١٠ مرداد ٩٣ برمی‌گردد. پلیس در این روز از وقوع یک فقره تصادف منجر به مرگ در جاده ملارد باخبر شد. ماموران در همان ابتدا در حالی با جسد متلاشی شده مرد جوان روبه‌رو شدند که اثری از خودروهای تصادفی نبود. این شرایط، فرضیه مرگ بر اثر تصادف را رد کرد و موضوع صحنه‌سازی برای فرار از قتل را پیش روی کارآگاهان قرار داد.

مدتی بعد، با مشخص شدن هویت مقتول، همسرش به کلانتری احضار شد. سمیه در ابتدا مدعی شد که شوهرش هوشنگ یک شبانه‌‌روز است که به خانه نیامده اما وقتی فهمید که کارآگاهان از اختلافات چند ساله او با هوشنگ خبر دارند، به ارتباط پنهانی با یکی از دوستان صمیمی مقتول اعتراف و او را عامل قتل معرفی کرد. با این اعتراف، احمد دستگیر و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

او گفت: «ماجرا از ابراز علاقه همسر مقتول به من آغاز شد. او می‌خواست طلاق بگیرد و با من ازدواج کند اما موفق نشد برای همین نقشه قتل را کشید. روز حادثه، سوار نیسان مقتول شدم و با او به شمال رفتم. سمیه هم با ماشین دیگری پشت ما می‌آمد. در راه بازگشت، هوشنگ پشت فرمان بود اما وقتی خسته شد، تصمیم گرفت جایش را با من عوض کند. لحظه‌ای از ماشین پیاده شد که همان ‌موقع سمیه با ماشین به او زد. سپس من، در حالی که هوشنگ هنوز زنده بود، چند بار دیگر از رویش رد شدم.»با ثبت اعتراف هر دو متهم، کیفرخواست پرونده صادر و برای رسیدگی در اختیار شعبه ٧٤ وقت دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

احمد در جلسه رسیدگی با اعتراف دوباره به قتل و به خواسته اولیای دم، به قصاص محکوم شد. سمیه اما اتهام معاونت در قتل را انکار کرد و قضات با پذیرش آن، رای به شلاق دادند. این احکام به دیوان عالی کشور فرستاده و سرانجام با یک تغییر به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران برگردانده شد. قضات شعبه ١٧ دیوان، حکم قصاص احمد را تایید کرده اما با رد حکم شلاق سمیه، خواستار رسیدگی مجدد به اتهام معاونت در قتل او شدند. صبح دیروز، احمد به عنوان مطلع از زندان به این شعبه آورده شد اما سمیه که با قرار وثیقه آزاد است، به گفته وکیلش به دلیل مسافرت، در دادگاه حاضر نشد تا در نهایت قضات، پرونده را برای رفع نواقص به دادسرا ارجاع دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید