نامه کودکان آمریکایی به دونالد ترامپ

کدخبر: ۱۵۴۳۵۱
به دنبال ریاست‌جمهوری ترامپ، پویشی اینترنتی در این کشور به راه افتاده که در آن کودکان به رئیس‌جمهور خود نامه می‌نویسند و با زبان کودکانه خود برای یک رئیس‌جمهور خوب بودن به او راهکار می‌دهند.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد. همین خبر کوتاه، واکنش‌ها و بازخوردهای زیادی به دنبال داشته است. عده‌ای در آمریکا از این اتفاق خوشحال‌اند و عده‌ای هنوز نتوانسته‌اند باور کنند و او را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب خود بپذیرند و این بهت و اعتراض خود را با تظاهرات خیابانی نشان می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر حالا در بین همه این واکنش‌های اعتراضی، یک نفر پیدا شده که با راه انداختن یک کمپین فیس‌بوکی، قصد دارد با زبانی نرم و کودکانه با ترامپ حرف بزند ، انتقاد کند و حتی به او راهکار بدهد.

آقای رئیس‌جمهور، لطفاً مهربان باش

کمپین «نامه‌های بچه‌ها درباره مهربانی» از بچه‌ها می‌خواهد که با زبان خود به رئیس‌جمهور آمریکا نامه بنویسند و با او حرف بزنند و حتی انتقاد کنند و از پدر و مادرها هم می خواهد که این نامه‌ها را در فضای مجازی منتشر کنند. ایده این کمپین از یک کودک پنج‌ساله شروع می‌شود که نگران اقوام مسلمان خود است. همین نگرانی باعث می‌شود که مادر این کودک از او بخواهد برای ترامپ نامه‌ای بنویسد و او هم نامه‌اش را این‌گونه شروع می کند. «رئیس‌جمهور منتخب عزیز، لطفاً رئیس‌جمهور خوبی باش. با همه مردم مهربان باش. بعضی از افراد خانواده من دین متفاوتی دارند؛ اما آدم‌های بدی نیستند.» همین باعث می‌شود که مادر این کودک به فکر بیفتد تا از همه کودکان، نامه‌های این‌چنینی بگیرد و برای رئیس‌جمهور بفرستد.

این موج نامه نوشتن برای ترامپ در شبکه‌های مجازی به راه می‌افتد. نامه هایی که فقط چند شرط دارند: کسانی که نامه می‌نویسند باید زیر ۱۸ سال باشند و نامه‌ها باید بی‌طرفانه، مثبت و مهربانانه باشند. این موج طرفداران زیادی پیدا می‌کند و به‌تدریج مردم زیادی عضو این گروه فیس‌بوکی می‌شوند و نامه‌های فرزندانشان را برای آن می‌فرستند. نامه‌هایی رنگی و پر از نقاشی که بچه ها در آن روش‌های مهربان بودن را به ترامپ آموزش می‌دهند. برخی از این نامه‌ها فقط در حد چند کلمه هستند یا حتی یک نقاشی!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید