آمریکا حمله تروریستی حله را محکوم کرد

کدخبر: ۱۵۴۳۸۴
آمریکا حمله تروریستی عناصر تکفیری داعش به زائران شیعه در شهر حله مرکز استان بابل عراق، را به شدت محکوم کرد.

آمریکا حمله تروریستی عناصر تکفیری داعش به زائران شیعه در شهر حله مرکز استان بابل عراق، را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا حمله تروریستی گروه تروریستی داعش به شهر حله در عراق را که به شهادت ده‌ها زائر از جمله شماری ایرانی منتهی شد، به شدت محکوم کرد.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده حمله تروریستی، که روز پنجشنبه در شهر حله عراق به‌وقوع پیوست و طبق گزارش‌های اولیه، به کشته شدن دست‌کم 80 تن و زخمی شدن شماری منجر شده است، به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: بسیاری از این کشته‌‌شده‌ها، که در میان آنها ایرانیان نیز وجود دارند، زائرانی هستند که در حال بازگشت از شهر کربلا بودند.

پرایس گفت: ایالات متحده آمریکا، عمیق‌ترین همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی و همچنین تمامی مردم عراق که آشکارا به منظور ایجاد شکاف فرقه‌ای صورت پذیرفت، ابراز می‌دارد.

این سخنگو تأکید کرد: آمریکا مصرانه به همکاری خود دولت و مردم عراق ادامه خواهد داد و این حمله تنها باعث تقویت اراده ما برای شکست داعش خواهد شد.

ظهر پنجشنبه، انفجار یک تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در پمپ بنزینی در شهر حله در استان بابل، خسارات و تلفات جانی زیادی برجا گذاشت. به گفته یک مقام امنیتی، دست کم 6 اتوبوس حامل زوار ایرانی، بحرینی و عراقی که در زمان انفجار در پمپ بنزین بودند، به طور کامل در آتش سوختند.

در حالی‌که رسانه‌ها از شهادت حدود 80 نفر در انفجار تروریستی امروز حله سخن می‌گویند، فرمانده پلیس استان بابل عراق اعلام کرد که شمار شهدای این حادثه تاکنون از 50 نفر فراتر نرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید