فرار تروریست های داعش از موصل

کدخبر: ۱۵۴۴۰۷
فرمانده عملیات آزادسازی موصل گفت که تروریستهای داعشی به‌زودی محاصره می‌شوند و تنها گذرگاه نیز به روی آنها بسته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، نجم الجبوری فرمانده عملیات آزادسازی موصل در گفتگو با روسیا‌الیوم گفت که گروه تروریستی داعش وضع خوبی ندارد و بعد از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره علیه خود از سوی نیروهای پلیس فدرال، فرار به منطقه جزیره غربی را آغاز کرده است.

وی افزود: داعش فرار از موصل را آغاز کرده است، زیرا می‌داند که محاصره خواهد شد و تنها گذرگاه نیز به روی او کاملا بسته خواهد شد.

جبوری در ادامه گفت: مناطقی وجود دارد که عناصر داعش از آنجا نفوذ می‌کند، بویژه مناطقی که بین فرودگاه تلفعر و مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌ها قرار دارد، و طی روزهای آتی این منطقه کاملا بسته خواهد شد.

فرمانده عملیات آزادسازی موصل گفت که داعشی‌ها همیشه از خانواده‌ها به عنوان سپرهای انسانی برای خود استفاده می‌کنند تا بتوانند از منطقه به سمت غرب بگریزند.

وی اظهار داشت: اهالی موصل به ما خبر دادند که اوضاع تروریستهای داعشی بر هم ریخته‌ است و توانایی آنها برای جنگیدن در حال ضعیف و سست شدن است و اراده آنها به شدت فروپاشیده است.

فرمانده عملیات آزادسازی موصل گفت که حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق دستور داده است که از سلاحهای سنگین مانند توپ در این عملیات استفاده نشود، بلکه از سلاحهای با دقت بالا و پیشرفته استفاده شود، تا از وارد آمدن خسارات به مردم جلوگیری به‌عمل آید.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه تشخیص غیرنظامیان و عناصر داعش گفت: دستگاههای امنیتی اطلاعاتی درباره عناصر داعش در اختیار دارند، همچنین کمک ساکنان محلی نیز در شناسایی برخی از عوامل داعش مؤثر است. برخی از داعشی‌ها در میان آوارگان رخنه می‌کنند و برخی نیز خود را تسلیم دستگاههای امنیتی می‌کنند و برخی دیگر نیز در درگیری‌ها دستگیر می‌شوند.

جبوری تاکید کرد که آزادسازی موصل در سال جاری میلادی محقق خواهد شد.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید