ترفند ترامپ جهت بازگرداندن اپل به امریکا

کدخبر: ۱۵۴۴۳۴

ترامپ در مصاحبه با نیویورک‌تایمز از بسته تشویقی خود برای اپل در صورت بازگرداندن کارخانه‌های تولید آیفون و مک بوک پرده برداشت.

به گزارش خبرآنلاین، ترامپ که در کمپین انتخاباتی صحبت‌های تند مبنی بر بایکوت کردن محصولات اپل در صورت برنده شدن داده بود، با تغییر موضعی آشکار، از مذاکره تلفنی با تیم کوک مدیر اپل خبر داد.
وی در این مصاحبه گفت: {تیم کوک به من زنگ زد تا ریاست جمهوری را تبریک بگوید و من به او گفتم یکی از اهداف من ساخت کارخانه بزرگ یا کارخانه‌های بزرگ اپل در امریکا است تا به‌جای احداث در چین و ویتنام محصولات جدید در کشور خودمان تولید شود. تیم کوک به من پاسخ داد: کاملاً این موضوع را درک می‌کنم و من بلافاصله به او گفتم: ما مشوق‌های مالیاتی خوبی برای این کار تعریف خواهیم کرد تا شما این کار را انجام دهید و ما یک برنامه عظیم کاهش مالیاتی برای کمپانی‌های بزرگ مانند اپل‌داریم که شما قطعاً خوشحال و راضی خواهید شد. اما برای کاهش مالیات باید برخی قوانین را تغییر دهیم و ما این کار را انجام می‌دهیم تا کمپانی‌های کوچکی که به دلیل این قوانین نمی‌توانند سر پا بایستند را نیز فعال کنیم.}
همان‌طور که از فحوای کلام ترامپ می‌توان حدس زد وی از مواضع تندوتیز قبل از انتخابات در بسیاری زمینه‌ها دست برداشته است و مثلاً در مورد اپل روی بایکوت کردن آیفون به دلیل عدم همکاری با اف بی آی درزمینه باز نکردن قفل نرم‌افزاری گوشی تأکید کرده بود اما هنگام مباحثه تلفنی با تیم کوک حرفی دراین‌باره نزد و داستان انتقال سریع کارخانه‌های اپل به آمریکا را نیز منوط به تصویب در کنگره کرده است که می‌توان این‌طور استنباط کرد که برای رسیدن به اهداف ترامپ باید راهی سخت و دشوار را پیمود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید