سومین روز متوالی هوای ناسالم تهران

کدخبر: ۱۵۴۶۶۶
کیفیت هوای استان تهران برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و عدد شاخص های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی ۱۳۹ قرار گرفت تا تنفس برای کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و گروه‌های حساس همچنان خطر‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ دستگاه‌های سنجش شاخص‌های آلاینده‌های اداره کل محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل و کیفیت شهرداری تهران امروز سه‌شنبه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان دادند و این وضعیت به‌مراتب نسبت به روزهای قبل وخیم‌تر شده است.

عدد 139 برای شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در سطح استان تهران حکایت از پایین آمدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان دارد و این افراد باید از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

افزایش میزان آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در حالی است که عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهر ری 181 را نشان می‌دهد که بیانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمامی افراد است.

افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، پدیده وارونگی هوا در حالی صورت گرفته که روز گذشته تمامی ادارات دولتی و مدارس تعطیل بودند و انتظار می‌رفت که با تعطیلی میان هفته شاهد کاهش آلاینده‌ها باشیم.

این شرایط ایجاد شده پس از بارندگی‌های اخیر به‌وقوع پیوسته و هر زمان باد و بارش کاهش یافته شرایط آلودگی گریبان تهرانی‌ها و ساکنان کلان‌شهرها را می‌گیرد.

آلودگی هوای مستمر و 11روزه در آبان در یک هفته گذشته به‌دلیل ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور کاهش یافته بود اما دوباره این آلودگی‌ها تهران را در بر گرفته و به‌گفته کارشناسان سازمان هواشناسی در روزهای آتی نیز در صورت تغییر نیافتن شرایط ادامه می‌یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید