« نابینایی » و « دوبینی » عوارض جراحی زیبایی

کدخبر: ۱۵۴۷۴۵
دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران، بر ضرورت معاینه چشم قبل از انجام اعمال جراحی و غیر جراحی زیبایی صورت تاکید کرد و گفت: این معاینه می تواند از بروز عوارض چشمی جلوگیری کند.

به گزارش مهر، دکتر محسن بهمنی کشکولی در آستانه برگزاری کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، اظهارداشت: در کنگره امسال چند کارگاه برای پزشکان فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی چشم و نحوه آشنایی با آخرین روش های درمانی، خواهیم داشت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر معاینه چشم قبل از انجام تمامی اعمال جراحی و غیر جراحی زیبایی صورت، افزود: با توجه به حساسیت چشم، معاینه قبل از جراحی زیبایی در اطراف چشم، ضروری است.

او با اشاره برگزاری کارگاه تومورهای پلکی و پوستی صورت در کنگره پیش رو، گفت: در این کارگاه، روش های جراحی و غیرجراحی مورد بحث قرار می گیرد.

بهمنی همچنین از برگزاری کارگاه مجاری اشکی و راه های درمان خبر داد و افزود: در یکی از کارگاه ها، عوارض کارهای زیبایی صورت، مورد بررسی قرار می گیرد.

جانشین دبیرکل انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی خاورمیانه و آفریقا با تاکید بر اینکه هر گونه کار جراحی بر روی بخش فوقانی و میانی صورت بر عملکرد چشم تاثیر گذار است، تصریح کرد: توصیه اکید ما به متخصصین مختلف که روی صورت کار می کنند، این است که قبل از انجام کار، حتما بیمارشان را به چشم پزشک ارجاع بدهند.

او با اشاره به حساسیت هایی که چشم دارد، افزود: چشم افراد متقاضی زیبایی بخش فوقانی و میانی صورت می بایست به لحاظ خشکی چشم، عدم کارآیی غده اشکی، بیرون زدگی اشکی چشم، عدم قدرت کافی در تاندون های اصلی پلک، بالانس عضلات چشم، دید چشم و به خصوص سطح کره چشم از نظر کیفیت اشکی، باید مورد بررسی قرار گیرد تا عارضه ای موجه سلامت چشم فرد نباشد.

دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران، ادامه داد: انجام کار زیبایی در بخش فوقانی و میانی صورت بدون معاینه چشم ها، می تواند با عوارضی همچون «نابینایی» و «دوبینی» همراه باشد.

بهمنی همچنین به بروز خشکی شدید قرنیه و زخم قرنیه به عنوان دیگر عوارض جراحی زیبایی صورت قبل از معاینه چشم اشاره کرد و افزود: معاینه دقیق چشم قبل از عمل زیبایی صورت، می تواند از عارضه های چشمی جلوگیری و یا منجر به درمان شود.

به گفته وی، بخش فوقانی و میانی صورت از نقطه ای که موهای سر رشد می کند تا جایی که پره بینی هست، شامل می شود.

بهمنی، انجام معاینه چشم قبل از عمل زیبایی صورت را مهم برشمرد و افزود: مشاوره چشمی به جراح می دهد و از عوارض بینایی جلوگیری می کند. ضمن اینکه می تواند عملکرد بینایی فرد نیز بهتر شود. بنابراین، توصیه ما این است که قبل از انجام کارهای جراحی و غیر جراحی بر روی قسمت فوقانی و میانی صورت، حتما با چشم پزشک مشورت شود.

بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید