گوشی جدید بلک بری در راه است!

کدخبر: ۱۵۴۸۸۸
مدیرعامل شرکت بلک بری پس از عرضه دو گوشی اندرویدی دیتک 50 و دیتک 60 عنوان کرده بود که دیگر این شرکت قصد فعالیت در حوزه سخت افزاری را نداشته و تولیدات موبایلی را به شرکت دیگری خواهد سپرد تا آن‌ها تمرکز اصلی خود را بر روی بخش نرم افزاری قرار دهند. هرچند این شرکت دیگر فعالیتی در حوزه سخت افزاری ندارد، اما به نظر می‌رسد یک گوشی جدید دیگری با برند بلک بری و به نام بلک بری مرکوری (Blackberry Mercury) در راه است.

گجت نیوز؛ شایعات عرضه یک گوشی مجهز به کیبورد QWERTY با برند بلک بری از ماه ژوئن آغاز شد. در ادامه این شایعات، ماه اکتبر شاهد حضور این گوشی در وبسایت بنچمارک گیری GeekBench بودیم تا ماه گذشته جان چن (John Chen)، مدیرعامل شرکت بلک بری رسما خبر در حال کار بودن این شرکت بر روی ساخت یک گوشی اندرویدی حاوی کیبورد فیزیکی را تایید کرد. حال تصاویری از این گوشی در دنیای واقعی دیده شده است.

به تازگی 2 تصویر در شبکه اجتماعی ویبو از یک گوشی موبایل منتشر شده است که شباهت زیادی را با تصاویر به انتشار رسیده در ماه ژوئن دارد؛ بنابراین احتمال واقعی بودن این دو عکس به مراتب بیشتر از شایعه بودن آنهاست. بر خلاف چیزی که در تصاویر قبلی پنهان بود، ما اینک می‌توانیم دوربین برجسته جلویی را ببینیم که به نظر می‌رسد در سمت کناری آن نیز احتمالا سنسورهای مجاورتی و نور قرار دارند. مفهومی که قاب جلویی این گوشی به ما می‌رساند، یک طراحی متقارن دو قطبی است.

گوشی بلک بری مرکوری

مشخصات فنی گوشی بلک بری مرکوری

آن چه که ما تا به حال از گوشی هوشمند آینده شرکت بلک بری می‌دانیم، حاکی وجود یک  نمایشگر 4.5 اینچی با نسبت 3:2 است تا این شرکت نشان دهد هیچ ابایی از ارائه نسبت ابعاد نمایشگر عجیب و غریب (همانند گوشی بلک بری پاسپورت با نسبت 1:1) ندارد. علاوه بر این یک چیپست از خانواده کوالکام، پردازنده 2.0 گیگاهرتزی، رم 3 گیگابایتی و حافظه  32 گیگابایتی نیز دیگر مشخصات فنی گوشی بلک بری مرکوری را تشکیل می‌دهند.

بر اساس شنیده‌ها، دوربین جلوی گوشی BlackBerry Mercury از یک سنسور 8 مگاپیکسلی و دوربین اصلی آن نیز مجهز به سنسوری 18 مگاپیکسلی است. همچنین در تصاویر انتشار یافته از این موبایل، پر واضح است که این دستگاه نیز همانند گوشی های اخیر شرکت بلک بری، مجهز به سیستم عامل اندروید خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید