وجود فیبر نوری واگذاری تلفن ثابت را سرعت می بخشد

کدخبر: ۱۵۴۹۲۸
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به تلاش های صورت گرفته برای تسریع در واگذاری تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: فناوری های جدید هماننند فیبر نو ری به خدمت گرفته می شود تا روند واگذاری تلفن ثابت سرعت گیرد.

رسول سراییان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده ازفیبرنوری برای واگذاری تلفن ثابت در دستور کار قرار گرفته است تا علاوه بر تسریع فرآیند واگذاری، بتوان خدمات جدید دیگری هم بر این بستر به مشترکان ارایه کرد.
وی به تعهد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) مبنی بر واگذاری تلفن ثابت در اسرع وقت اشاره کرد و گفت: همه تلاش ها در جهت آن است که هر جا متقاضی تلفن ثابت بود فرآیند واگذاری با حداکثر سرعت صورت گیرد.
سراییان از برنامه ریزی برای تحقق این هدف خبر داد و افزود: سرمایه گذاری های جدیدی که در این شرکت صورت می گیرد در راستای سرعت بخشیدن به فرآیند واگذاری تلفن ثابت است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد، تلاش می شود فاصله بین زمانی که متقاضی درخواست واگذاری تلفن ثابت داد تا زمان نصب تلفن به حداقل ممکن کاهش یابد و این دستورالعمل شرکت است.
سراییان با بیان این که روند واگذاری تلفن ثابت با تلفن همراه متفاوت است، زیرا واگذاری تلفن همراه تنها با سیم کارت است، افزود: اختصاص کابل، انجام سیم کشی های لازم و مسایل دیگر در روند واگذاری تلفن ثابت اثرگذار است که تلاش می شود این فرآیند ها کوتاه تر شود.
وی در باره قیمت واگذاری تلفن ثابت نیز یادآورشد: براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای واگذاری تلفن ثابت باید مبلغ یک میلیون ریال نقد دریافت و یک میلیون ریال مابقی در 36 قسط دریافت شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد، اما این اختیار را به شرکت مخابرات داده اند تا کسانی که تمایل دارند همه مبلغ را نقد پرداخت کنند از 10 درصد تخفیف بهره مند شده و یک میلیون و800 هزار ریال را به جای دو میلیون ریال پرداخت کنند و این تنها برای افرادی است که تقاضای پرداخت یکجای وجه تلفن ثابت را دارند.
سراییان گفت:مشترکان و متقاضیان اگر تخلفی درنحوه واگذاری مشاهده کردند گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
پیشتر« محمود واعظی »وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فروش غیراقساطی تلفن ثابت توسط مخابرات گفته بود، درباره تعرفه تلفن ثابت مصوبه ابلاغ شده بر این نکته تاکید دارد که مبلغ یک میلیون ریال در ابتدای کار از مشترک دریافت شده و یک میلیون ریال دوم در 36 قسط دریافت شود.
وی ادامه داد: شرکت مخابرات اجازه ندارد بدون رضایت مشترک، پرداخت یکباره هزینه خرید خط تلفن را درخواست کند.
به گزارش ایرنا، 
شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است، ضریب نفوذ تلفن ثابت از 38.13 به 38.22 درصد به نسبت جمعیت کشور افزایش یافت.
شرکت مخابرات تا پایان شهریور سال جاری موفق به دایری 30 میلیون و 452 هزار و 71 شماره از مجموع 37 میلیون و 17 هزار و 47 شماره منصوبه شده است و بنابراین توانست ضریب نفوذ خود را به نسبت جمعیت کشور به 38.22 درصد افزایش دهد و شماره‌های دایری شهری و روستایی را به 25 میلیون و 408 هزار و 899 و پنج میلیون و 43 هزار و 172 برساند.
اکنون به 49 هزار و 59 روستا توسط شرکت‌های مخابرات ایران و کوه نور تلفن خانگی رسیده و تعداد روستاهای دارای ارتباط نیز به 55 هزار و 503 روستا تا پایان شهریور سال جاری افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید