راه اندازی اینترنت 100 مگابایت بر ثانیه ای در کشور

کدخبر: ۱۵۵۰۶۷
اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ ای برای اولین بار در کشور راه اندازی شد. به گفته مسئولین این سرعت فوق العاده که از طریق فیبر نوری فراهم شده است می تواند به همه کاربران اینترنت تعمیم داده شود.

به گزارش کلیک، اینترنت پرسرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای اولین در ایران در یکی از مجتمع های اداری، تجاری تهران مورد تست قرار گرفت و افتتاح شد. گفته می شود راه اندازی این طرح طی مراسمی با حضور سراییان مدیر عامل و عضو هیئت ‌مدیره شرکت مخابرات ایران در مجتمع آرتمیس انجام شده است.

به این ترتیب فناوری اینترنت ۱۰۰مگابیتی در دسترس همه واحدهای تجاری این مجتمع خواهد بود و  صاحبان این واحد ها می توانند از اینترنت پرسرعت روی فیبر نوری تا سقف سرعت ۱۰۰ مگابیت استفاده کنند.

داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران در رابطه با این خدمت گفته است:

 در این سرویس از تکنولوژی FTTH بر بستر فیبر نوری استفاده شده است که دسترسی کاربران را به اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری امکان پذیر می کند.

او  هم چنین اضافه کرد:

اجرا و راه ‌اندازی این طرح که به‌ عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است می‌ تواند به سایر کاربران مخابرات نیز تعمیم داده شود و بستر ارائه این خدمت به دیگر کاربران خانگی و تجاری نیز فراهم شود. به این ترتیب در صورت موفق بودن این عملیات می‌ توان از آن برای استفاده از اینترنت عمومی کاربران در مناطق تجاری و عمومی استفاده کرد.

قرار است این فناوری که در مجتمع آرتمیس واقع در فرمانیه آزمایش و راه ‌اندازی شده است به صورت کاملا رایگان در اختیار بازدید کنندگان و خریداران در فضای تجاری داخل مجتمع قرار بگیرد.

قابل ذکر است قبل از این طرح، هم‌ زمان با نمایشگاه تله‌ کام، شرکت مخابرات از سرویس VDSL2 که امکان دسترسی به اینترنت ۱۰۰ مگابیتی را روی ADSL برای کاربران فراهم می‌ کند، به‌ صورت آزمایشی بهره‌ برداری کرده بود.

بنابراین FTTH دومین فناوری برای ارائه سرویس اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و بالاتر است که به وسیله مخابرات در مجتمع اداری تجاری آرتمیس تهران راه اندازی شده است.

یکی از راه‌ های مهم که تقاضا برای آن در نقاط مختلف دنیا نیز بسیار زیاد است ارائه‌ اینترنت با استفاده از بستر فیبر نوری است. این نوع فناوری بر اساس مجوز‌ های رگولاتوری، شرکت‌ های FCP می‌ تواند با استفاده‌ از فناوری  FTTC، FTTH  و FTTX به ارائه اینترنت‌ پرسرعت به مشترکان خانگی و اداری بپردازد.

ناگفته نماند که قبل از این ارائه اینترنت فیبر نوری مخابرات در مجتمع آرتمیس، خدمات اینترنت بر بستر فیبر نوری توسط شرکت ایرانیان‌ نت در محل دائمی نمایشگاه‌ های تهران راه ‌اندازی شده بود و هنوز هم در نمایشگاه‌ های مختلف از آن استفاده می‌شود. با این تفاوت مهم که پهنای باند قابل ارائه به هر مشترک در محل دائمی نمایشگاه ‌های تهران ۲۰ مگابیت بر ثانیه است اما در طرح تازه افتتاح‌ شده توسط مخابرات در آرتمیس، پهنای باندی که به مراجعه‌کنندگان و تمام واحد های تجاری اداری موجود در این مجتمع ارائه می شود برابر با ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید