تلفن همراه خود د را در چند ثانیه شارژ کنید

کدخبر: ۱۵۵۱۳۸
محققان انگلیسی ماده جدیدی ابداع کرده اند که می تواند باتری ها را هزار برابر قویتر سازد و به تولید ابرخازن هایی با چگالی انرژی بالا منجر شود که امکان شارژ تلفن های همراه، لپ تاپ ها و تبلت ها را در چند ثانیه میسر کند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، به واقع این ماده که با همکاری محققان دانشگاه سوری (Surrey ) و بریستول در انگلیس ساخته شده است، می تواند ظرفیت های باتری ها را متحول سازد.
اعتقاد بر این است که ابرخازن هزار تا 10 هزار برابر قویتر از جایگزین های موجود باتری هستند؛ با استفاده از ماده جدید می توان ابرخازن هایی تولید کرد که ایمن تر، با قابلیت شارژ سریعتر، مقرون به صرفه تر و جایگزین سبزتری برای انرژی باتری و سایر ابرخازن ها، هستند.
ماده جدید از یک نوع خاص پلیمر -- زنجیره های بزرگ مولکولی آلی متشکل از بسیاری از زیر واحدهای تکراری-- ساخته می شود. سپس این زیرواحدها به یکدیگر می چسبند و یک شبکه سه بعدی را تشکیل می دهند.
ابرخازن ها انرژی را با استفاده از الکترودها و الکترولیت ها ذخیره می کنند که به واسطه آنها شارز و ارائه انرژی سریعتر اتفاق می افتد. 
این در حالی است که باتری های معمولی انرژی را به روشی بسیار آهسته تر و پایدارتر ارائه می دهند.
این فناوری می تواند تاثیر بزرگی بر صنایعی همچون حمل و نقل، هوا و فضا و انرژی داشته باشد.
این یافته همچنین می تواند خودروهای الکتریکی را متحول و امکان شارز آنها را در عرض چند ثانیه فراهم کند. در حال حاضر زمان شارژ این خودروها شش تا هشت ساعت طول می کشد.
خودروهای الکتریکی در حال حاضر با هر بار شارژ می توانند مسافتی حدود 54 کیلومتر را طی کنند، درحالی که با استفاده از فناوری جدید، این برد می تواند هشت برابر شده و به 666 کیلومتر برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید