ابهام کارشناسان در خصوص رفتار قیمت دلار

کدخبر: ۱۵۵۲۴۴
در حالی که دلار آخرین روز کاری هفته را با قیمت بالاتر از 3900 تومان به پایان برد، اکنون اصلی ترین سوال برای بسیاری سمت و سوی قیمت دلار در روزهای آینده است.

به گزارش ایسنا برخی از کارشناسان و ناظران اقتصادی بر این باورند که در شرایط فعلی نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی از آینده مهمترین ارز بازار و احتمال کاهش یا افزایش قیمت دلار داشت.

سید رضی حاجی آقامیری - رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران - معتقد است در شرایطی که دولت نرخ ارز را در جهت کاهش یا افزایش کنترل می‌کند، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از آینده نرخ ارز داشت.

به گفته او، افزایش نرخ ارز به شرط آنکه سیر قابل پیش‌بینی داشته باشد می‌توان از آن در جهت افزایش صادرات بهره برد اما در شرایطی که نمی‌توان آینده  بازار ارز را پیش‌بینی کرد فعالیت صادرکنندگان محدود به معاملات نقدی می‌شود و این به معنی محدود کردن کار تجاری و صادرات است و ضربه زدن به بازار صادرات است.  

همچنین محسن بهرامی ارض اقدس - رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران - با توجه به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تصمیم بر کاهش نرخ دلار در بازار، اظهار امیدواری کرده که با تصمیمات و تدابیر دولت، در روزهای آینده نرخ ارز متعادل شود تا وضعیت اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر و سرمایه‌گذاری مقدور شود و فعالان اقتصادی بتوانند آینده میان‌مدت خود را برنامه‌ریزی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید