اجرای فاز آزمایشی عوارض الکترونیکی خروج از کشور

کدخبر: ۱۵۵۳۳۵
معاون سازمان فناوری اطلاعات از آغاز فاز آزمایشی اجرای طرح عوارض الکترونیکی خروج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا باقری اصل در نشست خبری با اشاره به اقدامات دستگاه های اجرایی در بستر شبکه ملی اطلاعات گفت: یکی از سرویس هایی که هم اکنون به صورت آزمایشی در حال انجام است و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته سرویس دریافت عوارض الکترونیکی خروج از کشور است که در صورت موفقیت تا یک ماه آینده به صورت سراسری اجرایی می شود.

وی گفت: این سرویس این امکان را فراهم می کند که هر فردی برای خروج از کشور از هر درگاهی از جمله موبایل و اینترنت بتواند در بستر شبکه ملی اطلاعات عوارض خود را پرداخت کند و دیگر نیازی به پرداخت دستی، عوارض خروج از طریق بانک ها نخواهد بود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: این پروژه با همکاری نیروی انتظامی در حال انجام است و هر فردی با ارائه شماره گذرنامه و شماره ملی می تواند از طریق موبایل عوارض خروج از کشور را پرداخت کند.

۴۷ درصد سرشماری به صورت اینترنتی انجام شد

باقری اصل در مورد اجرای موفقیت آمیز طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ گفت: با توجه به زیرساخت های راه اندازی شده برای شبکه ملی اطلاعات و در بستر دولت الکترونیک حدود ۴۷ درصد مردم توانستند به صورت آنلاین در طرح سرشماری شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک می تواند سبب افزایش بهره وری شود، خاطرنشان کرد: در حال دوران گذر به سمت فاز دوم دولت الکترونیک هستیم و بر مبنای مصوبه های سال ۹۳ شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی اداری نقشه دولت الکترونیک در حال اجرا در کشور است و انتظار داریم تا پایان دولت یازدهم اکثر اهداف این برنامه راهبردی محقق شود.

وی یکپارچه سازی خدمات دستگاه های اجرایی را از جمله اهداف این پروژه عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود مصادف با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری شاهد بروز خدمات دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه باشیم.

۵۰ سرویس برتر دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ

باقری اصل در این نشست که مربوط به برنامه های دولت برای حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران می شود گفت: ۵۰ سرویس برتر در بستر شبکه ملی اطلاعات در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی ملزم شده اند تا شناسنامه خدمات الکترونیک و سطح الکترونیکی و بلوغ هر خدمت را در این نمایشگاه عرضه کنند اضافه کرد: حدود سه هزار متر از فضای نمایشگاهی الکامپ به دولت الکترونیک اختصاص یافته است.

وی همچنین از حضور بیش از ۲۷۰ شرکت نوآور (استارت آپ) به صورت جداگانه در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: در راستای حمایت و توانمندسازی کسب و کارهای نو امسال بخش ویژه ای در نمایشگاه الکامپ به این شرکت ها اختصاص یافته است.

۸ سرویس پایه دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات وصل شد

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات از انجام استعلامات دستگاه های دولتی با اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: هم اکنون استعلامات میان دستگاهی به صورت رایگان و در بستر این شبکه در حال انجام است به نحوی که بالغ بر ۸ سرویس پایه دولتی از جمله سرویس پست، ثبت احوال، سازمان مدیریت، سرویس های پایه وزارت بهداشت و سرویس های ناجا به این مرکز متصل شده اند و برخی نیز در حال اتصال هستند.

به گفته وی، با اجرای این فاز مدل اصلی توسعه دولت الکترونیک در برنامه شش محقق خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید