قلعه‌نویی: بازی را ببینند، بعد بگویند اوت‌دستی!

کدخبر: ۱۵۵۴۰۶
سرمربی تیم تراکتورسازی از بازیکنانش راضی است؛ می‌گویند آنها مایه افتخارند و کم‌کم باورهایش نسبت به برخی مسائل فوتبال را تغییر می‌دهند. قلعه‌نویی از شرایط تیمش راضی است وبه آینده امیدوار.
 

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتورسازی در هفته سیزدهم لیگ برتر بازی حساسی را با پیروزی پشت سر گذاشت تا در مسیر قهرمانی لیگ برتر از پرسپولیس کم نیاورد. بازی سرخپوشان تبریزی با استقلال حواشی زیادی را در خود جای داده بود که از جمله آنها می‌توان به شعار برخی هواداران استقلال علیه امیر قلعه‌نویی و نرفتن سرمربی کنونی تراکتورسازی به سمت آنها اشاره کرد. 

 

امیر قلعه‌نویی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره روند بازی با استقلال، حواشی پیش آمده، برخوردش با امید ابراهیمی، آینده تیمش و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

از منصوریان تشکر می‌کنم

وظیفه خودم دانستم قبل از شروع بازی خدمت مربی‌ام آقای عبداللهی و همبازی و کاپیتانم بهتاش فریبا بروم و عرض ادب و احترام داشته باشم. آقای منصوریان هم محبت داشت و برای من یک دسته گل گرفته بود که از او تشکر می‌کنم. فضای ورزشگاه آزادی خوب بود و هواداران دو تیم، اعضای تیم خود را تشویق می‌کردند. برخی کارها ماندگار است و برخی کارها زشت و غیر و اخلاقی. حرکتی که بازیکنان ما در قبال محمدرضا اخباری انجام دادند، اخلاقی بود و زیبا. این کارها همیشه در ذهن می‌ماند. برخی افراد هم دیروز با رفتارهای بد، قدمت و سابقه استقلال بزرگ را زیر سوال بردند. 

 

به منصوریان پاسخ مثبت می‌دادم، توهین به استقلال را تایید می‌کردم

همه فوتبالی‌ها، فرهنگ باشگاه تاج و استقلال را می‌دانند. هفتاد و خرده‌ای سال است که این باشگاه دارای فرهنگ خاص خود است و پیشکسوتان و بزرگان زیادی دارد. اتفاقاتی که در ورزشگاه آزادی روی سکوها رخ داد، باعث شد به فرهنگ 74 ساله این باشگاه توهین شود. اگر من به درخواست منصوریان پاسخ مثبت می‌دادم و سمت این سکوها می‌رفتم، توهین به فرهنگ باشگاه استقلال را تایید کرده بودم. 

 

با فرهنگ 74 ساله استقلال بازی شد

اولین بار نبود که علیه من شعار داده می‌شد؛ پس به خاطر خودم ناراحت نیستم، ناراحتی‌ام از این است که با فرهنگ هفتاد و خرده‌ای ساله باشگاه بازی شد. استقلال آدم‌های بزرگی داشته که قهرمانی‌های زیادی به دست آورده و مردم را خوشحال کرده‌اند. من فکر می‌کنم با فرهنگ این باشگاه بازی شد. 

 

از توهین به استقلال کبیر ناراحتم، نه خودم

اینکه چند جوان در استادیوم علیه من شعار می‌دهند ناراحت کننده نیست؛ به هر حال جوان است دیگر. مشکلات دارد، آینده‌‌ای ندارد، وضع اقتصادی  و تحصیلی و آموزشی نیز به او فشار می‌آورد و شعارهایی در ورزشگاه سر می‌دهد. این در حالی است که من هرجا رفتم، تمرین را نبستم؛ چون اعتقادم این بوده باید فضایی درست کنیم تا جوان‌ها بیایند و به سمت امور نامتعارف نروند. این چیزها برای ما باقی صالحات است. جای دیگر هم توهین شنیده‌ام. از اینکه به استقلال کبیر توهین کردند، واقعا ناراحتم و اگر به سمت سکوها می‌رفتم، مهر تاییدی بود بر زیر پا گذاشتن فرهنگ باشگاه استقلال.

 

بازیکنان، باورهایم را تغییر می‌دهند

من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. این بازیکنان کم‌کم باورهای من را تغییر می‌دهند؛ باورهایی که از دو سال پیش در ذهن من شکل گرفت و باعث شد سختی‌های زیادی بکشم. مردم هم آرام‌آرام متوجه می‌شوند و در آینده به مسائل ریزی که باید خواهند رسید. به پیشکسوتان بی ادعا استقلال هم گفتم که مردم به زودی همه چیز را متوجه می‌شوند. الان هم متوجه نشوند، چند سال دیگر می‌فهمند.

 

به بازیکنانم افتخار می‌کنم

وقتی شما حاکم میدان هستی و یک گل به آن شکل دریافت می‌کنی و بازی را برمی‌گردانی، باید به بازیکنانت افتخار کنی. من جایی که باید گله می‌کردم، انجام دادم و حالا که باید از بازیکنانم تمجید می‌کنم. در ورزشگاه آزادی جلوی 50 هزار نفر چنین شرایط سختی رقم می‌خورد اما بازی را برمی‌گردانی. این‌ها ارزشمند است. البته که لطف و عنایت خداوند هم شامل حالمان شده اما این بازیکنان را باید ستایش کرد. بازیکنانی که مثل همیشه با تمام وجودشان بازی کردند. کاری که آنها در دادن بازوبند به اخباری دادند، ارزشمند بود و من از تک‌تک این نفرات تشکر می‌کنم.

 

بازی را ببینند، بعد بگویند اوت‌دستی!

من تعجب می‌کنم برخی دوستان راجع به بازی طور دیگری حرف زدند و گفتند تاکتیک تیم ما اوت دستی بوده است. دوستان بازی را نگاه کنند و بعد راجع به برخی مسائل حرف بزنند. آمارهای دقیق و کارشناسی نشان می‌دهد تیم ما در همه‌ ابعاد سرتر از استقلال بازی کرد. در موقعیت گل، شوت به دروازه،‌پاس، ارسال و... همه‌شان تراکتورسازی برتر بود. ما اگر در زمین هایی مثل آزادی فوتبال بازی میکردیم، به مراتب باکیفیت‌تر کار خواهیم کرد. دوستان گلایه کردند که تاکتیک ما اوت دستی بوده است؛ با اینکه اوت دستی و کاشته هم یک نوع تاکتیک است اما آمار بازی را که من درنیاوردم؛ مردم بروند ببینند چقدر ما در این بازی سرتر از حریف بودیم. فکر می‌کنم تمام آنهایی که از گیرنده تلویزیونی و داخل استادیوم تماشاگر بازی بودند، از این مسابقه لذت بردند. البته یکسری مسائل پیش آمد که باعث تاسف است ولی از نظر کیفیت بازی همه چیز خوب بود.

 

تعویض‌هایم جواب داد

بعد از اینکه گل را دریافت کردیم، برای اینکه تیم را هجومی‌تر کنیم، مهدی‌زاده- که یکی از جوان‌های آینده‌دار فوتبال است- را بیرون کشیدم و جایش بازیکنی را به زمین فرستادم که رونده‌تر باشد؛ هرچند که پست شهرام گودرزی دفاع چپ نیست. خوشبختانه جواب هم گرفتیم و گل اول را زدیم. در ادامه احساس کردم باید 50 متر روبه جلو را تقویت کنم و به همین خاطر یک هافبک روبه جلو به زمین فرستادم که جواب داد و به برتری رسیدیم. 

 

داوری خیلی خوب بود

داوری بازی استقلال و تراکتورسازی خیلی خوب بود. کارشناس‌ها هم نظر دادند و گفتند هیچ‌کدام از خطاهایی که استقلالی‌ها می‌گفتند پنالتی بوده، درست نیست. اعتقاد ما بر این است که یکی از بازیکنان استقلال باید اخراج می‌شد؛ ضمن اینکه خطای پشت محوطه جریمه‌ای که گرفته شد نیز خطا نبود. من داوری راضی هستم. یک صحنه هم جلو من اتفاق افتاد که بازیکن حریف با کف پا به صورت کیانی زد اما داور خطای او را گرفت. 

 

کمک‌داور شاهکار کرد

شاهکار داوری را روی گل دوم تیم خودمان شاهد بودیم. نمونه این اتفاق در بازی پرسپولیس و استقلال که با نتیجه دو بر یک به پایان رسید، رخ داد و آقای محمد فنایی آفساید اعلام نکرد. همان بازی یادم هست باعث شد فنایی به جام‌جهانی برود. واقعا صحنه گل دوم ما یک صحنه آموزشی برای داوران و کمک‌داوران که فکر می‌کنم کمیته داوران باید از کمک این مسابقه تمجید کند.

 

کرار از شرایط ایده‌آل فاصله گرفته است

کرار باید تلاش کند به شرایط آرمانی برگردد . او از شرایط ایده‌آل خود فاصله گرفته و باید به روزهای خوب برگردد تا بتواند به تیم ما کمک کند. او هنوز کراری که همه می‌شناسند، نیست و باید روزهای بهتری را پیدا کند.

 

ابراهیمی گله کرد، امیدوارم قانعش کرده باشم

قبل از شروع بازی امید ابراهیمی سمت من آمد و گلایه کرد که این گلایه کاملا به جا بود. همه می‌دانند من چقدر امید را دوست دارم. به امید همیشه به عنوان بازیکنی باغیرت و بامعرفت افتخار می‌کنم. او کسی است که در هر تیمی بوده با همه وجود بازی کرده است. باز هم به او بابت فوت پدرش تسلیت می‌گویم اما وقتی آن اتفاق افتاد در صفحه‌ شخصی‌ام و سایت رسمی باشگاه۸ تراکتورسازی تسلیت گفتیم. من 5 بار به او زنگ زدم که پاسخگو نبود. از سوی دیگر درگیر مسابقات بودم و نتوانستم شخصا در مراسم پدرش حضور پیدا کنم. توضیحاتی را به ابراهیمی ارائه دادم و احتمالا قانع شده است. امید را قلبا دوست دارم، به اخلاق و رفتار و مرامش افتخار می‌کنم. او علاوه بر اینکه فوتبالیست بزرگی است، انسان بزرگی هم هست. امیدوارم همیشه سلامت باشد و دیگر از این اتفاقات بد در زندگی‌اش رخ ندهد. 

 

بدشانس نبودیم، با اختلاف صدرجدول بودیم

برای نگه داشتن تیم در این شرایط باید روی مسائل روحی وروانی کار کنیم. باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و هدفمند جلو برویم. البته ما اگر بدشانسی نمی‌آوردیم، با اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرجدول بودیم. ما فقط در یک بازی مقابل سایپا حقمان بود ببازیم اما در همه بازی‌هایی که بردیم و مساوی کردیم، لیاقت بردن داشتیم. 

 

بازی با استقلال را فراموش کردیم

بازی با استقلال و اتفاقات آن را فراموش کردیم. از حالا تمام فکر و ذکرمان این است که مقابل سپاهان پیروز شویم. در تمرینات نیز به این مساله می‌اندیشیم. البته سپاهان هم تیم خوبی است و عبدالله ویسی از مربیان خوب محسوب می‌شود. با این حال به دنبال برد خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید