جدیدترین پهپاد ایرانی را بشناسید

کدخبر: ۱۵۵۵۱۳
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش از به روز رسانی نفربرهای BTR-۸۰ در این سازمان خبر داد.

به گزارش تسنیم، امیر زواره‌ای در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4، طی سخنانی با اشاره به توان این نیرو در تولید سلاح‌های تک‌تیرانداز، گفت: امروز، نیروی زمینی ارتش توان بالایی در طراحی و تولید انواع سلاح‌های تک‌تیرانداز داشته و هم اکنون در برخی از تولیداتش، تکنولوژی به صنایع دیگر نیز انتقال یافته و برخی موارد هم منجر به تولید محدود سلاح‌هایی شده است که این تولیدات هم‌اکنون در اختیار یگان‌ها هستند.

وی افزود: در این رزمایش نیز، سلاح‌های تک‌تیرانداز بهینه‌سازی شده طاهر، دراگانوف و ژ-1 عملیاتی شدند. ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم از افزایش‌دادن کارایی سلاح های خودمان دست برداریم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز دانش فنی برای تولید سلاح‌های تک‌تیرانداز در نزاجا نهادینه شده و ما قادریم انواع مختلفی از این سلاح‌ها را طراحی و تولید کنیم.

امیر زواره‌ای با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش در حوزه ارتقای نفربرها نیز اظهار داشت: در حوزه نفربرها، نفربر BTR-80 به روزرسانی و ارتقا یافته و سلاح‌های جدیدی دارد که در آینده نمونه‌هایی از آن را خواهید دید.

شلیک موفق موشکهای رهگیر طوفان در رزمایش محمد رسول الله 

امیر سرتیپ دوم ستاد سیدکمال پیمبری سخنگوی این رزمایش نیز گفت: موشک طوفان ساخت متخصصان صنایع دفاعی کشور با ایجاد تغییراتی در برد ،سامانه پرتاب ، اثر گذاری و دقت بالاتر بدست خلبانان جوان هوانیروز در این رزمایش ، عملیاتی شد.

امیر پیمبری افزود : شوک غافلگیرکننده با اجرای پدافند ساحلی ،حجم آتش انبوه ، اجرای کمین یگانهای واکنش سریع نیروی زمین ارتش با قابلیت انعطاف و اجرای عملیات از اطراف و اجرای موانع جاده ای و آتش های ضد زره از بخش های این  مرحله از رزمایش است. 
سخنگوی رزمایش گفت: در این رزمایش یگانهای توپخانه ای به منظور انهدام تجهیزات دریایی دشمن به پرتاب و شلیک انواع سلاح های سبک و سنگین و ایجاد خط اتش گسترده  در محدوده سواح مکران اقدام کردند.

وی مهمترین نکته این رزمایش را  عامل و همراهی تنگاتنگ و پشتیبانی مردم بویژه سران قبایل ،معتمدین و ریش سفیدان منطقه دانست و افزود: در جلسه صمیمانه فرمانده نیروی زمینی ارتش با سران طوایف و قبایل منطقه راهبردی جنوب کشور ،راههای هم افزایی و تقویت ملاحظات امنیتی و دفاعی منطقه با کمک مردم و نیروهای مسلح تبیین شد.

در این جلسه امیر سرتیب حیدری باتشکر از همراهی و همدلی مردم و مسئولان منطقه ، نیروی زمین ارتش رادر تامین امنیت مرزهای جنوب شرق کشور و دیگر مناطق راهبردی ایران اسلامی، نیرویی توانمند و مقتدر توصیف کرد و افزود:دراین رزمایش حوزه ماموریت ها و ارتباطات مردم نهاد نیروی زمینی ارتش به منظور ارتقای سطوح دفاعی و امنیتی گسترش یافته است. 

 

جدیدترین پهپاد دست پرتاب ایرانی بانام "فرپاد" عملیاتی شد

همچنین علاوه بر انهدام اهداف از پیش تعیین شده توسط جنگنده های میراژ ارتش در سواحل مکران (اینجا) در دومین روز از برگزاری این رزمایش پهپاد "فرپاد" نیز که به دست متخصصان سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شده، رونمایی و عملیاتی شد.

ویژگی‌های این پهپاد را در ذیل به تفکیک می‌توانید بخوانید:

مداومت پروازی: 45 دقیقه

انتقال اطلاعات: به صورت انلاین-ذخیره داده‌ها

برد: 20 کیلومتر

وزن: حدود 4 کیلوگرم

مأموریت: شناسایی

قابلیت: در صورت ایجاد جمینگ توسط دشمن، پهپاد به صورت خودکار توسط خلبان خودکارش به پایگاه بازمی‌گردد.

وضعیت پرتاب: دست پرتاب

اخلال‌گر ضد پهپادی ارتش رونمایی شد+ جزئیات کامل

همچنین در حاشیه برگزاری مرحله دوم از رزمایش محمد رسول الله(ص) 4، سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جدیدترین اخلال‌گر ضد پهپاد ساخت متخصصانش را رونمایی کرد.

از مهمترین قابلیت‌های این اخلال‌گر آن است که قابل حمل توسط نفر بوده و اخلال‌گر می‌تواند به محض دیدن پهپاد یا هلی‌شات عملیات جمینگ را را آغاز کرده و از طریق لاک کردن روی پرنده دشمن در هدایت آن اخلال ایجاد کند.

طرز کار این اخلال‌گر آن است که می‌تواند در هدایت هلی‌شات‌ها اخلال ایجاد کرده و در صورت لزوم آنها را سالم روی زمین بنشاند، اما در مورد پهپادها، این اخلال‌گر می‌تواند آنها را مورد جمینگ قرار داده و پس از اخلال در ارتباطشان با مرکز فرماندهی، از مسیر خود منحرف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید